
Fot. The Parasight
Tencent nie szukał zbyt daleko. Po przejęciu mniejszościowego pakietu w krakowskim Bloober Team, tym razem wybór padł na studio The Parasight. Co ciekawe, jeszcze niedawno w radzie nadzorczej spółki widnieli m.in. Marlena i Piotr Babieno. Obecnie według danych w rejestrze prezes Bloobera już nie figuruje jako członek nadzoru spółki. Na czele studia stoi natomiast Bartosz Kaproń, czyli lead designer Layers of Fear 2 i Observera.
– Jestem podekscytowany przyszłością naszego partnerstwa. The Parasight dołącza dzięki niemu do grona światowej klasy deweloperów współpracujących z Tencentem. Jesteśmy doświadczonym zespołem, ale młodym studiem. Tencent, ze swoim doświadczeniem i zapleczem technologicznym, inwestuje w naszą wizję, w Blacktail oraz w nasze przyszłe projekty. Jest to gest ogromnego zaufania – jesteśmy przekonani, że w naszych rękach jest ono bezpieczne – mówi Bartosz Kaproń, prezes i dyrektor kreatywny.
Wartość transakcji pozostaje tajemnicą. Studio nie udzieliło też odpowiedzi na pytanie, czy Tencent objął akcje nowej emisji czy też przejął pakiety należące do dotychczasowych inwestorów.
Studio rok temu sygnalizowało plany debiutu na NewConnect (miał on nastąpić jeszcze w 2021 r.), ale ostatecznie nic z tego nie wynikło. Bartosz Kaproń w rozmowie z redakcją StockWatch.pl dodał, że w najbliższym spółka nie pojawi się na warszawskim rynku.
– W 2021 roku sygnalizowaliśmy chęć debiutu na NewConnect. Po pozyskaniu inwestora strategicznego nasze plany uległy jednak zmianie, w najbliższym czasie nie wybieramy się na „małą giełdę” – powiedział Bartosz Kaproń.
The Parasight podkreśla, że zaangażowanie firmy Tencent nie wpływa na dotychczasową autonomię kreatywną i operacyjną, kształt projektów, politykę kadrową, prawa wydawnicze czy własność IP. Partnerstwo ma natomiast wesprzeć długoterminowy rozwój i budowę zespołu developerskiego.
– W ciągu dwóch lat liczebność naszego zespołu zwiększyła się trzykrotnie i stworzyliśmy od zera zupełnie nowe IP. Nasza pierwsza gra jeszcze przed premierą zwraca na siebie uwagę branży. Aspirujemy do stworzenia jednego z najbardziej unikalnych tytułów indie premium 2022 roku – potwierdzają to między innymi zapowiedź na Summer of Gaming IGN-u i grywalne demo na wspólnym evencie Microsoftu i The Game Awards. Dotychczasowy odzew społeczności graczy i branży, oraz zaangażowanie firmy Tencent wskazują jasno na ogromny potencjał kreatywny obranego przez nas kierunku. A to dopiero początek naszej podróży – dodał Kaproń.
The Parasight opowiada na nowo ponadczasowe baśnie i legendy, tworząc na ich kanwie mroczne i fantastycznie niepokojące światy. W Blacktail gracz dostaje szansę ponownego odkrycia historii Baby Jagi. Słowiański mit ożywa jako surrealistyczna, przygodowa gra akcji z widokiem pierwszoosobowym. Wybierz drogę opiekunki lasu lub podporządkuj go swojej woli jako wiedźma z dziecięcych koszmarów.
Studio The Parasight założone w 2019 roku, to ponad dwudziestoosobowy zespół developerów podzielający pasję tworzenia fantastycznie niepokojących gier opartych na mrocznych baśniach i legendach.