11 bit studios odnotowało 1,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2017 r. wobec 1,53 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł r/r z 1,78 mln zł do 2,56 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,83 mln zł w II kw. 2017 r. wobec 5,23 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-II kw. 2017 r. spółka miała 0,41 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 6,12 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 8,89 mln zł w porównaniu z 12,72 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-II kw. 2017 r. wyniósł 0,27 mln zł wobec 6,57 mln zł zysku rok wcześniej.
– Głównym źródłem przychodów 11 bit studios w I połowie roku pozostawała sprzedaż gry ‚This War of Mine’ oraz ‚Beat Cop’, który zadebiutował w ostatnich dniach marca – powiedział prezes Grzegorz Miechowski, cytowany w komunikacie.
Wskazał, że negatywny wpływ na rentowność netto spółki w I półroczu 2017 roku miały zmiany na rynkach walutowych.
– Gwałtowne umocnienie złotego, szczególnie wobec dolara amerykańskiego sprawiło, że w tym okresie musieliśmy zaksięgować blisko 2,6 mln zł niegotówkowych kosztów finansowych powstałych z uwagi na konieczność przeszacowania wartości aktywów pieniężnych denominowanych w walutach obcych – oznajmił prezes.
Podkreślił, że odpis miał niegotówkowy charakter i nie uszczuplił zasobów pieniężnych spółki. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom 11 bit studios
– Jej stan, mimo sporych wydatków związanych z finansowaniem produkcji ‚Frostpunk’, gier z naszego wydawnictwa oraz budową drugiego zespołu deweloperskiego, zmienił się minimalnie w porównaniu z rekordowym poziomem z końca 2016 roku – dodał przedstawiciel 11 bit studios.
Na koniec czerwca spółka miała na kontach, lokatach oraz w jednostkach uczestnictwa TFI, blisko 28,5 mln zł gotówki.
11 bit studios wyda kolejny dodatek do ‚This War of Mine’ do końca roku
11 bit studios zapowiedziało wydanie kolejnego dodatku do This War of Mine (TWoM) do końca tego roku, aby podtrzymać zainteresowanie produkcją i jej dalszą monetyzację, poinformował prezes Grzegorz Miechowski.
W komunikacie spółki prezes przypomniał, że premiera „TWoM” w wersji na komputery PC miała miejsce w listopadzie 2014 roku.
– Od tego czasu skumulowane przychody ze sprzedaży tego tytułu przekroczyły już 70 mln zł. Jego produkcja, razem z dodatkami, kosztowała ok. 3 mln zł – dodał Miechowski.
Prezes zadeklarował jednocześnie, że w najbliższych miesiącach uwaga spółki będzie całkowicie skoncentrowana na Frostpunk, którego premiera jest zaplanowana na I kwartał 2018 roku.
– Chcemy jak najlepiej przygotować się do tego wydarzenia. Gra ukaże się jednocześnie w siedmiu wersjach językowych oraz w bogatej wersji pudełkowej na najważniejszych światowych rynkach – wskazał Miechowski.
Stwierdził, że zainteresowanie Frostpunk, mierzone liczbą wyświetleń trailerów czy publikacji w mediach branżowych jest bardzo duże.
– Wysokie zainteresowanie naszą grą potwierdza też szybko rosnąca wishlista na Steam – podsumował Miechowski.
11bit Studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w grudniu 2015 r.