W I kwartale 2016 r. AmRest zarobił na czysto 39,8 mln zł, co przełożyło się na 47-proc. wzrost r/r i pozwoliło przebić konsensus PAP o 9 proc. Na poziomie wyniku EBITA pojawiło się 116 mln zł – poprawa o 21 proc. i 2 proc. powyżej oczekiwań. Wzrost przychodów o ponad 14 proc. okazał się zbieżny z konsensusem.
Wartość sprzedaży sięgnęła 858 mln zł. Grupa zwiększyła sprzedaż na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej o 15 proc. do 514 mln zł. Należy pamiętać, że w czerwcu 2015 roku AmRest przejął sieć 23 kawiarni Starbucks w Rumunii i Bułgarii. Najmocniej wzrosły przychody na rynku hiszpańskim – o blisko 21 proc. do 197 mln zł. Głównym motorem wzrostów były utrzymujące się silne trendy LFL sieci La Tagliatella oraz kontynuacja nowych otwarć. W dywizji nowe rynki dynamika sięgnęła 9 proc., a wartość sprzedaży ukształtowała się na poziomie 5,9 mln zł. Najsłabiej pod względem dynamiki wypadł rynek rosyjski – wzrost o 1,9 proc. do 89 mln zł. Warto zaznaczyć, że trendy sprzedaży porównywalnej w walucie lokalnej utrzymują tu pozytywne trendy. Sprzedaż całej dywizji wzrosła w pierwszym kwartale 2016 roku o 14 proc. (w rublach).
– Informacja neutralna, gdyż rezultaty były zgodne z konsensusem, co nie umniejsza temu, iż spółka odnotowała poprawę zysków w ujęciu r/r jak również poprawiła rentowność. W 1Q’16 przychody spółki wzrosły o 14 proc. r/r do 858,2 mln zł, co umożliwiło wypracowanie 55,2 mln zł EBITDA (+26 proc. r/r) oraz 38,5 mln zł zysku netto (+45 proc. r/r). Wysoka dynamika przychodów była efektem stabilnych wzrostów sprzedaży LFL na większości rynków działalności firmy, potęgowana nowymi otwarciami oraz przejęciami, które miały miejsce w czerwcu 2015 (23 kawiarni Starbucks w Rumunii i Bułgarii). Od strony przepływów sytuacja w 1Q’16 wyglądała stabilnie. CF Operacyjny był podobny do ubiegłorocznego i wyniósł 57,9 mln zł, a stan gotówki po inwestycjach (72 mln zł) i działalności finansowej ukształtował się na poziomie 321,7 mln zł vs 277,5 mln zł rok wcześniej. – ocenia Marcin Stebakow z DM BPS.

(Fot. fb/kfc)
W 2016 roku spółka planuje znacząco przyspieszyć wzrost organiczny, otwierając min. 140 nowych restauracji. Obecnie grupa prowadzi ponad 900 różnego typu restauracji w 12 krajach, pod markami takimi jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks. Najwięcej lokali powstanie pod szyldami marek KFC, La Tagliatella oraz Starbucks. AmRest chce umacniać pozycję m. in. w regionie CE i Hiszpanii, jak również ekspansję na rynki innych rynkach europejskich. Przykładem takich działań jest transakcja przejęcia sieci Starbucks w Niemczech, której finalizacja planowana jest na koniec maja tego roku. Akwizycja dotyczy 144 kawiarni Starbucks. >> Czytaj więcej
Dziś akcje AmRestu poddają się lekkiej korekcie. Niemniej od początku roku zyskały 19 proc. Natomiast w skali ostatnich 12 miesięcy wzrost kursu sięga 70 proc.