duiwgxto
Advertisement
PARTNER SERWISU
fozfohmv

Triggo: Prowadzimy rozmowy z graczami z Chin i z Indii na temat sprzedaży licencji

Omawiane walory:

Gościem piątkowego czatu inwestorskiego był Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo SA. Tematem spotkania była obecna działalność spółki, plany na najbliższy okres oraz jej niedawny debiut na NewConnect.

Triggo jest polskim, w pełni elektrycznym pojazdem, który dzięki swojej unikatowej konstrukcji łączy zalety wysokiej mobilności i łatwości parkowania jednośladów z bezpieczeństwem i komfortem samochodów miejskich. Dzięki opatentowanej konstrukcji przedniego zawieszenia o zmiennej geometrii, Triggo może złożyć przednie koła redukując tym samym szerokość pojazdu z 148 cm do 86 cm, co pozwala przejechać przez napotkany korek oraz zaparkować na niewielkiej przestrzeni. Zmiana trybu jazdy odbywa się za pośrednictwem przycisku i z punktu widzenia kierowcy jest procesem nieodczuwalnym.

Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie przyszłościowych usług współdzielenia środków transportu oraz elektromobilności na największych metropolitarnych rynkach świata.

– Projekt jest na etapie przedprodukcyjnym, tzn. przyszły rok będzie rokiem produkcji pilotażowej. Będziemy mieli od kilkudziesięciu do ponad stu sztuk. Triggo jest homologowane według reguł homologacji kategorii L7E-CP, czyli będzie się można nim poruszać na terenie całej Europy – powiedział Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo SA.

W tym momencie mamy 7 prototypów należących o 5 różnych generacji. Każda kolejna generacja była bardziej skomplikowana od poprzedniej, była bardziej zbliżona do produktu finalnego. Do końca roku zbudujemy następcę 5-tej generacji przedprodukcyjnej. Począwszy od stycznia przyszłego roku budujemy prototypy serii pilotażowej. Z zewnątrz pojazdy niewiele się różnią, natomiast wewnątrz jest dużo różnic, które głównie zmierzają do tego, aby ułatwić i zoptymalizować produkcję – dodał prezes zarządu Triggo SA.

Triggo będzie sprzedawane do flot operatorów sieci współdzielenia środków transportu. Odbiorcy indywidualni prawdopodobnie będą mogli korzystać z Triggo na zasadzie abonamentu.

– Czy będzie można kupić pojazd Triggo? Najprawdopodobniej nie. Triggo jest pomyślane co do zasady pod kątem specjalizacji w obrębie sieci współdzielenia środków transportu (mobility as a service) czy w naszej wersji docelowo mobility on demand. To jest nasz główny corowy rynek. Jest cały szereg powodów żeby tak właśnie komercjalizować Triggo, szczególnie na początku, szczególnie w Europie. Naszym drugim strumieniem sprzedaży będzie sprzedaż do flot odbiorców profesjonalnych i odbiorców publicznych – powiedział Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo SA.

Sposobem na dotarcie Triggo na inne rynki będzie sprzedaż licencji.

– Sprzedawanie licencji to jest niezwykle efektywny sposób adresowania rynków, które są od nas odległe zarówno geograficznie, jaki i regulacyjnie, jaki i kulturowo. Nie mogę wiele powiedzieć, natomiast prowadzimy rozmowy z graczami przede wszystkim z Chin i z Indii na temat sprzedaży licencji na ich terytoria, tak aby to oni, mając kompetencje lokalne, mogli sobie poradzić z kwestią komercjalizacji Triggo – powiedział Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo SA.

Spółka pracuje także nad usługą tzw. „samochód w 5 minut”. Polega ona na dostarczeniu pojazdu do klienta za pomocą zdalnego sterowania przez operatora.

– Ta technologia w naszym przypadku została przetestowana. Od strony technicznej nadaje się do wdrożenia komercyjnego, do strony regulacyjnej nadaje się do wdrożenia komercyjnego tylko w określonych miejscach. Według naszej najlepszej wiedzy, w tym momencie w niektórych miastach Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Chcemy, aby pierwsze programy pilotażowe odbyły się właśnie w tych miejscach – powiedział Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo SA.

Spółka chce, aby produkcja jak największej części pojazdów odbywała się w Polsce.

– Triggo powstało w Polsce jako koncepcja, Triggo jest rozwijane w Polsce jako koncepcja i wierzymy głęboko, że Triggo będzie produkowane w Polsce, albo przynajmniej również w Polsce. Nasza pierwsza montownia znajduje się w Czosnowie – powiedział Rafał Budweil

– W 2022 roku spodziewamy się pierwszej homologacji. Zakładamy, że przynajmniej trzech różnych kategorii homologacji dla pojazdów opartych o podwozie Triggo. To będzie czterokołowy pojazd do transportu osób, pojazd cargo oraz pojazd trójkołowy, który może osiągać większe moce prędkości – dodał prezes Triggo SA.

W ubiegłym tygodniu spółka zadebiutowała na NewConnect. Niestety, pierwsze sesje stały pod znakiem mocnej przeceny. Na samym debiucie akcje wystartowały po cenie o 20 proc. niższej niż kurs odniesienia (138 zł). Obecnie za jedną akcję Triggo trzeba zapłacić nieco ponad 71 zł.

– Żadne wydarzenia w spółce nie uzasadniają takiego spadku wyceny, szczególnie w kontekście okołorynkowego sentymentu do rynku EV. Spadek ceny, który nas spotkał odbył się na bardzo niskich obrotach: mniej niż 30 tys. akcji spośród ponad 1,5 mln zmieniło właściciela (ok. 2 proc. kapitału). Ogólna sytuacja zewnętrzna jest taka, a nie inna. Polskę spotkał odpływ kapitału, kurs złotego zanurkował, kapitał odpłynął z giełdy. Wydaje się, że to jest ten moment, w którym okazje i perełki – takie jaką jest Triggo – to jest ten moment, żeby się nimi zainteresować – powiedział Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo SA.

Wykres godzinowy Triggo. Kliknij, aby powiększyć.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • GPW odreagowuje spadki, w grze Allegro, LPP i Triggo

    Warszawska giełda odreagowuje serię czterech spadkowych sesji. Wzrosty notują m.in. akcje Allegro i reprezentantów sektora bankowego.

  • Triggo zadebiutuje na NewConnect 15 listopada 2021 r.

    Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie podjęła decyzję o wyznaczeniu daty debiutu TRIGGO na rynku NewConnect na 15 listopada br.

  • Triggo rusza z pierwszym pilotażem pojazdu w Wielkiej Brytanii

    Spółka, która opracowała innowacyjny pojazd elektryczny będący odpowiedzią na problem korków i braku miejsc parkingowych, rozpoczęła pilotaż w Wielkiej Brytanii. Jego istotą są testy zdalnego sterowania pojazdem przeprowadzane przez firmę Imperium Drive, wybraną jako jednego z partnerów budowy inteligentnego miasta Milton Keynes. TRIGGO pracuje nad rozpoczęciem kolejnych testów pilotażowych w Polsce i Europie, przygotowuje założenia produkcji seryjnej i spodziewa się debiutu na rynku NewConnect do końca 2021 roku.

  • Triggo pozyskało 6,3 mln zł z publicznej emisji akcji

    W zakończonej ofercie publicznej spółki złożono zapisy na akcje o wartości 11,6 mln zł, co przewyższa o 84 proc. oferowane 45,5 tys. sztuk akcji o wartości 6,3 mln zł brutto. Środki posłużą realizacji produkcji pilotażowej, uzyskaniu homologacji europejskiej oraz prac nad wdrożeniem produkcji seryjnej. TRIGGO planuje debiut na NewConnect w ciąg najbliższych miesięcy.

  • Triggo: Chcemy zarabiać na rynkach międzynarodowych, a produkować w Polsce [RELACJA Z CZATU]

    Gościem piątkowego czatu inwestorskiego był Rafał Budweil, prezes zarządu TRIGGO SA. Tematem spotkania było przedstawienie koncepcji pojazdu, modelu biznesowego, rynku e-mobility oraz trwającego procesu IPO, z którego pozyskane środki będą głównie dedykowane rozwojowi produkcji pilotażowej pojazdów.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat