PARTNER SERWISU
wodbybni

Vercom potraja skalę działalności dzięki globalnej ekspansji

Omawiane walory:
Spółka technologiczna dostarczająca chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS podsumowuje trzeci kwartał br. Wyniki Spółki były rekordowe, marża brutto wzrosła blisko 3-krotnie z 14 mln zł do 36 mln zł, skorygowana EBITDA zwiększyła się r/r o 76 proc. do przeszło 16 mln zł, podobnie jak przychody, które wzrosły r/r. o 72 proc. i wyniosły 76 mln zł.
vercom, wyniki, ekspansja, MailerLite

Krzysztof Szyszka, CEO Vercom SA.

Skokowy wzrost wyników to efekt m.in. konsolidacji wyników przejętej spółki MailerLite, która w III kw. br. odnotowała wzrost przychodów o 41 proc. r/r. dokładając 5,3 mln zł EBITDA do skonsolidowanych wyników Vercom.

– Za nami rekordowy – najlepszy w historii kwartał, co jest dowodem, iż przyjęta strategia przynosi zamierzone efekty. Konsekwentnie realizujemy plan globalnej ekspansji oraz ciągłej dywersyfikacji działalność na wielu płaszczyznach, co skutecznie ogranicza naszą zależność od czynników gospodarczych specyficznych dla naszego regionu. Udział sprzedaży zagranicznej w przychodach Grupy stanowi już blisko 50 proc. – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

Na przestrzeni ostatniego roku Vercom stał się globalną spółką zwiększając trzykrotnie liczbę klientów do blisko 63 tys. obecnych w 180 krajach, z czego głównym rynkiem zagranicznym są Stany Zjednoczone. Spółka posiada również zespół ponad 300 pracowników w 30 lokalizacjach na całym świecie, co pozwala skutecznie uruchamiać kolejne usługi na globalnym rynku.

– Po zakończeniu rocznego okresu wymagających prac nad realizacją przejęć zapowiadanych w ramach IPO, ponownie skupiamy się na rozwoju organicznym oraz integracji przejętych spółek. Intensywnie pracujemy nad przygotowaniem nowych usług dopasowanych do potrzeb klientów na międzynarodowym rynku. Chcemy wykorzystać potencjał sprzedaży usług w modelu self-service, aby jeszcze skuteczniej skalować nasz biznes globalnie, docierając przy tym do coraz szerszego grona klientów, w tym małych i średnich firm oraz prywatnych przedsiębiorców, dynamicznie zwiększając bazę klientów – dodaje Krzysztof Szyszka.

Spółka uruchomiła również pilotażowy dostęp do wybranych usług Vercom poprzez platformę MailerLite oraz przygotowuje się do wykorzystania zaawansowanego systemu do email marketingu MailerLite dla klientów Vercom, co jest początkiem dokonującej się synergii z przejętą spółką.

– Warto przy tym pamiętać, że ze względu na sezonowość sprzedaży historycznie najwyższe obroty generujemy w ostatnich miesiącach roku. Nasi klienci intensyfikują wtedy komunikację z odbiorcami swoich usług zarówno w obszarze transakcyjnym, jak i marketingowym, co pozwala nam spodziewać się kolejnego przełomowego kwartału, a tym samym zrealizowania z nawiązką ambitnego planu na cały 2022 – mówi Łukasz Szałaśnik, dyrektor finansowy Vercom.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, VERCOM i Asseco Poland.

  • Vercom zwiększył zysk netto do 22,6 mln zł w II kwartale 2025 przy stabilnych przychodach

    VERCOM zakończył drugi kwartał 2025 roku z 22,6 mln zł zysku netto i 33 mln zł skorygowanej EBITDA, co oznacza wzrost odpowiednio o 24 proc. i 21 proc. r/r. Przychody utrzymały się na poziomie zbliżonym do zeszłorocznego.

  • Vercom: Wyniki za I kw. wpisują się w oczekiwania 135 mln zł EBITDA w całym 2025 r.

    Wyniki VERCOMu za I kwartał wpisują się w oczekiwania co do całego roku (135 mln zł zysku EBITDA), ocenił CEO Krzysztof Szyszka. Zgodnie z jego słowami, pewną wskazówką co do perspektyw całego 2025 r. może być fakt, że pierwsze trzy miesiące roku z reguły odpowiadają za 21-22% całorocznego wyniku.

  • Korekta na GPW, w grze Allegro, Murapol, Shoper i cyber_Folks

    Pogorszenie nastrojów na globalnych rynkach akcji rzuca się cieniem na GPW. Dotyczy to głównie dużych spółek. Na tych średnich i małych chęć do realizacji zysków jest dużo mniejsza. I nie ma się co dziwić, bo często zaskakują one lepszymi od oczekiwań wynikami.

  • Vercom z 38-proc. wzrostem zysku netto w I kwartale 2025 r.

    Dostawca globalnych usług komunikacyjnych w modelu SaaS zanotował w I kwartale 2025 r. blisko 38-proc. wzrost zysku netto, który wyniósł 23 mln zł. Spółka planuje wypłacić rekordową dywidendę w wysokości 45 mln zł i przeprowadzić skup akcji własnych za kwotę do 30 mln zł. W planach jest także dalszy rozwój usług RCS oraz ekspansja globalna we współpracy z gigantami technologicznymi.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat