
Krzysztof Szyszka, CEO Vercom SA.
– Jest to wynik zbieżny z oczekiwaną przez nas dynamiką, którą chcemy osiągnąć w tym roku. Przypominam, że naszym ambitnym celem na ten rok jest wypracowanie 135 mln zł EBITDA i w tym kontekście śmiało można powiedzieć, że wyniki I kwartału były bardzo udane. Szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że ze względu na sezonowość I kwartał z reguły odpowiada za 21-22% rocznego wyniku – powiedział Szyszka podczas konferencji prasowej.
– Pierwszy kwartał dużo mówi, jak ten rok się zaczął, był to kwartał bardzo dobry. Wyniki pozycjonują nas bardzo dobrze w kontekście całego roku – dodał.
W komentarzu do wyników spółka podała, że utrzymuje wysoką dynamikę wzrostu – skorygowana EBITDA zwiększyła się o 23 proc. r/r do 29 mln zł. Szczególnie imponujący jest według Vercomu wzrost zysku netto, który osiągnął blisko 23 mln zł.
Vercom liczy na ‚ewidentne’ efekty dotychczasowych partnerstw w br. i zawarcie kolejnych
Vercom chce zawrzeć kolejne strategiczne partnerstwa jeszcze w tym roku i jednocześnie spodziewa się „ewidentnych korzyści” z dotychczas nawiązanych relacji z dużymi graczami, poinformował CEO Krzysztof Szyszka.
– Rozwój poprzez partnerstwa przyjęliśmy jako strategiczny element uzupełniający wzrost organiczny poprzez działania, nad którymi mamy pełną kontrolę. Umiemy rosnąć organicznie, umiemy realizować akwizycje i tą trzecią ścieżką mają być partnerstwa – powiedział Szyszka podczas konferencji prasowej.
Przyznał, że do tej pory spółka „nie funkcjonowała mocno” w tym obszarze.
– Jeszcze w tym roku pokażemy kolejne firmy, z którymi będziemy chcieli budować partnerstwa – wskazał prezes.
Jednocześnie poinformował, że oczekiwania co do finansowych efektów partnerstw Vercom chciałby „trzymać wewnętrznie dla siebie”, ale „nawet w tym roku zobaczy ewidentne korzyści” z partnerstw.
Zarząd poinformował też, że cały czas pracuje nad kolejnymi przejęciami, ale „nie jest to wyścig”. Przypomniał, że w ciągu 4 lat może przeznaczyć na przejęcia nawet 1 mld zł.
W komentarzu do wyników za I kw. spółka podała, że w tym okresie intensywnie pracowała nad dalszym rozwojem współpracy ze strategicznymi partnerami. Po rozpoczęciu współpracy z Microsoftem, w ramach której usługa MessageFlow skierowana do klientów Enterprise stała się dostępna w Azure Marketplace, kolejnym ważnym krokiem było podpisanie umowy partnerskiej pomiędzy MailerLite oraz Google. Dzięki temu, usługi komunikacji transakcyjnej dla klientów SME są od niedawna oferowane na platformie Google Cloud.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.