
Krzysztof Szyszka, CEO Vercom SA.
Grupa Vercom wypracowała 22,57 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w drugim kwartale 2025 roku, co oznacza wzrost o 24 proc. względem analogicznego okresu rok wcześniej. Zysk operacyjny sięgnął 29,02 mln zł wobec 22,95 mln zł przed rokiem, a EBITDA wzrosła do 32,79 mln zł z 27,11 mln zł. Skorygowana EBITDA zwiększyła się o 21 proc. r/r do 33 mln zł.
Przychody ze sprzedaży wyniosły 114,07 mln zł wobec 115,91 mln zł rok wcześniej. Jak podano w raporcie kwartalnym, zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 14 proc. r/r do 62 mln zł.
– Grupa utrzymuje wysoką dynamikę wzrostu – skorygowana EBITDA zwiększyła się o 21 proc. r/r do 33 mln zł. Zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 14 proc. r/r do 62 mln zł, z kolei zysk netto wyniósł 23 mln zł, co oznacza wzrost o 24 proc. r/r. W minionym kwartale Vercom osiągnął ważny kamień milowy – liczba płacących klientów przekroczyła 100 tys. – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
– Przekroczenie 100 tys. klientów stanowi kolejny krok przybliżający nas do realizacji celów strategicznych. Niezmiennie koncentrujemy się na rozwoju na rynku międzynarodowym w segmencie Enterprise oraz na działaniach, które mają konsekwentnie przybliżać nas do poziomu miliona płacących klientów w obszarze SME. Praca, którą wykonaliśmy w obszarze produktowym, powinna zaprocentować w II półroczu, na które przypada szczyt sezonu sprzedażowego – komentuje prezes Krzysztof Szyszka.
Na poprawę wyników finansowych w drugim kwartale wpłynęło skuteczne pozyskiwanie klientów oraz rosnące znaczenie wysokomarżowych usług, zwłaszcza opartych o technologię RCS. W ciągu roku od uruchomienia komercyjnych wysyłek RCS do usługi dołączyło ponad 100 znanych marek w Polsce, m.in. Blik, AliExpress, Reserved i Samsung.
– W II kwartale 2025 wypracowaliśmy wyniki zgodne z założeniami, i to pomimo utrzymujących się niekorzystnych tendencji w zakresie kursów walutowych, w których generujemy ponad połowę marży. Warto zauważyć, że od dłuższego czasu skutecznie redukujemy poziom kosztów ogólnych poprzez upraszczanie struktury organizacyjnej oraz wykorzystanie rosnącego potencjału sztucznej inteligencji. Zaoszczędzone środki możemy przeznaczyć na rozwój nowych usług takich jak RCS Flow Studio i na promocję naszych marek na globalnym rynku – podsumowuje dyrektor finansowy Łukasz Szałaśnik.
Ważnym krokiem w ekspansji międzynarodowej było rozpoczęcie współpracy z Microsoft. Po zaledwie kilku miesiącach od wdrożenia usługi MessageFlow w Azure Marketplace Vercom zdobył pierwszych płacących klientów ze Stanów Zjednoczonych i Europy.
W segmencie SME rozwój ukierunkowany jest na osiągnięcie długofalowego celu miliona płacących klientów. W ostatnim kwartale zakończono prace nad nową platformą sprzedaży cyfrowych produktów, która zwiększy atrakcyjność MailerLite – usługi adresowanej do społeczności twórców, jednego z najszybciej rosnących segmentów rynku.
W całym pierwszym półroczu 2025 roku Vercom wypracował 45,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 34,74 mln zł rok wcześniej. Przychody wzrosły do 224,83 mln zł z 220,47 mln zł, a EBITDA do 61,55 mln zł z 50,22 mln zł. Zysk jednostkowy wyniósł 48,89 mln zł wobec 37,24 mln zł przed rokiem.
Vercom oferuje rozwiązania typu CPaaS (Communication Platform-as-a-Service), które umożliwiają firmom komunikację z klientami przez jedną, zintegrowaną platformę. Wśród klientów spółki znajdują się m.in. Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank i IKEA. Spółka jest notowana na GPW od 2021 roku i wchodzi w skład indeksu sWIG80.