
Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom (Fot. spółka)
Silny wzrost wyników finansowych i wypłata rekordowej dywidendy
W pierwszych trzech miesiącach 2025 roku Vercom utrzymał wysoką dynamikę wzrostu. Skorygowana EBITDA wzrosła o 23 proc. rdr, osiągając poziom 29 mln zł. Zysk netto zwiększył się o 38 proc., co przełożyło się na 23 mln zł zysku dla akcjonariuszy.
Na uwagę zasługuje także polityka dywidendowa spółki – Vercom wypłaci z zysku za 2024 rok rekordowe 45 mln zł dywidendy, a ponadto zapowiedział skup akcji własnych o wartości do 30 mln zł przy cenie do 150 zł za akcję.
– Zakończyliśmy I kwartał 2025 roku z wynikami zgodnymi z przyjętą trajektorią wzrostu na ten rok. Wysoka dynamika zysku netto potwierdza mocne fundamenty naszego modelu biznesowego. Już wkrótce rozpoczniemy także skup akcji własnych, co może zwiększyć wartość tegorocznych dystrybucji do rekordowego poziomu 75 mln zł – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.
RCS – technologia przyszłości w centrum strategii Vercom
Jednym z głównych motorów przyszłego wzrostu ma być technologia RCS, czyli następna generacja komunikacji mobilnej. Spółka ma za sobą kilkanaście udanych wdrożeń RCS dla takich marek jak LPP, BLIK czy IKEA. Do końca roku Vercom zamierza uruchomić platformę RCS Flow Studio, kierowaną także do firm o mniejszym zapleczu technologicznym.
– Jeszcze w tym roku chcemy udostępnić klientom RCS Flow Studio – nowoczesną platformę z intuicyjnym interfejsem i zaawansowanym silnikiem automatyzacji. Liczymy, że to znacząco powiększy grono potencjalnych klientów oraz zwiększy skalowalność samej usługi” – mówi Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom odpowiedzialny za obszar klientów Enterprise.
Współpraca z Google i Microsoft zwiększa globalny zasięg
Vercom intensyfikuje współpracę z globalnymi partnerami technologicznymi. Po wcześniejszym dołączeniu do platformy Azure Marketplace, spółka podpisała umowę partnerską, dzięki której usługi MailerLite są teraz dostępne na Google Cloud.
– Obecność w Google Cloud oznacza nie tylko lepszą widoczność marki MailerLite, ale również podnosi naszą wiarygodność oraz potwierdza dojrzałość technologiczną. To kolejny kamień milowy w budowaniu naszej pozycji na globalnym rynku – mówi Indrė Sizovaitė, członek zarządu Vercom odpowiedzialna za klientów SME.
Cele finansowe do 2028 roku
Nowy program motywacyjny ustanowiony przez Vercom na lata 2025–2028 zakłada średnioroczny wzrost skorygowanej EBITDA o 20 proc. Przy uwzględnieniu potencjalnych akwizycji, spółka planuje prawie trzykrotne zwiększenie skali działalności w najbliższych trzech latach.
Obecnie z usług Vercom korzysta 98 tys. klientów na 180 rynkach, a spółka zatrudnia ponad 400 osób w 30 lokalizacjach na świecie. Grupa rozwija się poprzez dwie główne marki: MessageFlow dla klientów korporacyjnych oraz MailerLite dla sektora MŚP.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.