Vivid Games poprawia wyniki. W tle spłata obligacji i rozmowy z funduszami VC dot. finansowania Quasu

Omawiane walory:

Vivid Games notuje coraz lepsze wyniki finansowe i zamierza spłacić obligacje w I kwartale, m.in. dzięki nowej emisji obligacji w lutym, poinformował ISBnews prezes Remigiusz Kościelny. Spółka rozmawia także z kilkoma funduszami venture capital w sprawie dofinansowania spółki Quasu, zajmującej się technologiami dla gamingu.

Vivid,Games, wyniki, obligacje, inwestor

(Fot. Vivid Games)

– Wyniki są coraz lepsze – na co wpływ mają coraz większe przychody ze sprzedaży, jak również redukcja kosztów. Obligacje zamierzamy spłacić w I kwartale z udziałem finansowania zewnętrznego, tj. kredytów bankowych oraz emisji nowych obligacji, która odbędzie się w lutym – powiedział ISBnews Kościelny.

Zaznaczył, że ponad połowa z obligatariuszy którzy skontaktowali się ze spółką wyraziła chęć rolowania obligacji.

– W 2019 rok mieliśmy ponad 25 mln pobrań. Dynamicznie rozwijamy portfolio – tylko w IV kwartale 2019 roku wydaliśmy „Zombie Blast Crew”, oraz 6 gier casual – „Fly Sky High”, „Crash Drivers”, „Idle Fish Aquarium”, „Bullet Craft” i ‚”Calm Colors”. Z sukcesem zrealizowaliśmy pierwsze kampanie marketingowe w zakresie pozyskiwania nowych użytkowników (UA). Obserwujemy również rosnącą skalę i przychody z naszych największych obecnie tytułów – m.in. dzięki wysokim wpływom z niedostępnych wcześniej subskrypcji. Podpisaliśmy strategiczną umowę z Anzu, dzięki której wprowadzimy do ‚Real Boxing 2’ i ‚Gravity Rider Zero’ innowacyjne rozwiązania dotyczące monetyzacji reklamowej bezpośrednio podczas rozgrywki – wymienił prezes Vivid Games.

Dodał, że spółka jest zadowolona z wyników sprzedaży „Space Pioneer” w pierwszych tygodniach. W jego ocenie, gra dzięki promocji świątecznej osiągnęła wysokie pozycje sprzedaży. W grudniu do sprzedaży trafił „Sheep Patrol”, a w styczniu i w lutym do sprzedaży trafią kolejne tytuły „Gravity Rider Zero”, „Fly Sky High”, „Pocket Mini Golf” oraz „Crash Drivers”.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Prezes zaznaczył, że w I kwartale 2020 roku spółka wyda dużo nowych gier kategorii Idle: strategiczną grę RPG o tematyce fantasy – „Gear of Heroes” (przesunięta z grudnia), strategiczną grę rozwoju miasta – „Skyward City”, strategiczną grę o rozwoju eco-farmy – „Juice Farm”, manager hotelu dla zwierząt – „Pets Hotel” oraz „Neon Bliss” – artystycznego puzzlera polegającego na rysowaniu neonów – kontynuację gry z 2012 roku.

W grudniu Vivid Games otrzymał również pozytywny wynik oceny formalno-prawnej wniosku o dotację Regionalnego Programu Operacyjnego w zakresie nabycia, rozbudowy i wprowadzenia do sprzedaży nowych gier w wysokości 0,5 mln zł realizowanego przez Województwo Kujawsko-Pomorskie. Dotację wykorzysta na finansowanie pozyskania nowych gier.

– Jak podawaliśmy w prognozach, w 2019 roku zamierzamy wyjść na plus na wyniku netto, a 2020 rok zakończyć z 3 mln zysku. Posiadamy wartościowe, szybko zwiększające się portfolio gier, które monetyzujemy coraz wydajniej dodając do przychodów nowe platformy sprzętowe. W 2020 roku zamierzamy zwiększyć portfolio gier mobilnych o 15 tytułów, a 10 gier, w tym największe nasze hity: ‚Real Boxing 2’, ‚Mayhem Combat’ i ‚Godfire: Rise of Prometheus’ trafią również na Nintendo Switch. Wierzymy, że zamierzone prognozy zostaną osiągnięte – podsumował Kościelny.

Remigiusz Kościelny poinformował również, że Vivid Games rozmawia z kilkoma funduszami venture capital w sprawie dofinansowania spółki Quasu, zajmującej się technologiami dla gamingu.

– Założyliśmy spółkę celową Quasu sp. z o.o. Rozmawiamy z kilkoma zainteresowanymi funduszami VC w temacie finansowania – powiedział ISBnews Kościelny.

Dodał, że spółka ma pierwszych klientów. Złożyła również wniosek o dotację w ramach programu „Szybka ścieżka” o wartości 4,6 mln zł.

– Przez cały czas rozwijamy produkt, oferując go w formie usługi skierowanej do deweloperów gier mobilnych. Jest to coraz bardziej dojrzały, innowacyjny produkt, który oferuje rozwiązanie konkretnych problemów w naszej branży – wskazał Kościelny.

Quasu to spółka zależna Vivid Games zajmująca się automatyzacją testów gier mobilnych.

Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT vivid, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR