
Jarosław Wojczakowski, prezes Vivid Games
Vivid Games to twórca gier free-to-play na platformy mobilne. Studio zasłynęło przede wszystkim grą Real Boxing, która stała się światowym hitem i do dziś stanowi istotne źródło przychodów. Mimo ogromnego sukcesu Real Boxing, studio w 2020 r. otarło się o bankructwo. Spółka w maju nie rady spłacić obligacji serii A za 10 mln zł i złożyła wniosek o postępowanie układowe. Ostatecznie producentowi gier udało się porozumieć z wierzycielami (głównie inwestorami indywidualnymi) i zawrzeć układ. Od kilku kwartałów spółka wychodzi na prostą i poprawia wyniki.
– Ostatni rok był dla nas rekordowy, jeśli chodzi o przychody. Zawarliśmy układ dotyczący obligacji i bez problemów spłacamy raty. Nasza sytuacja jest stabilna. Narastająco za pierwszy kwartał 2021 r. wypracowaliśmy już ponad 5 mln zł przychodów ze sprzedaży, co daje podstawy do optymistycznych założeń i na ten rok – powiedział Jarosław Wojczakowski, prezes Vivid Games.
– Jesteśmy pozytywnie nastawieni wobec nadchodzącej przyszłości. Uporaliśmy się z tematem spłaty obligacji i obecnie skupiamy się na intensywnym rozwoju portfolio. Zaplanowaliśmy na ten rok 10 soft launchy nowych gier, z czego kilka z pewnością trafi do sprzedaży. Ponadto stworzyliśmy własną efektywną strategię analizy i wykorzystania danych oraz płatnego pozyskiwania użytkowników, co znajduje odzwierciedlenie w przychodach z obecnego portfolio – dodał Jarosław Wojczakowski.
Tytuły produkowane przez Vivid Games są grami w modelu free-to-play. Nie jest więc tak, że generują przychody wyłącznie w momencie premiery – zarabiają przez cały wieloletni cykl życia.
– Jesteśmy więc w stanie, dzięki odpowiedniemu prowadzeniu tytułu, zarabiać na grze stabilnie przez lata, czego dowodem jest np. Real Boxing, który każdego roku generuje kilku-kilkunasto milionowe przychody. Nawet jeśli któraś z gier nie okaże się komercyjnym hitem, jesteśmy w stanie dzięki aktualizacjom, akcjom promocyjnym czy dywersyfikacji platform zminimalizować ewentualne straty – powiedział prezes Vivid Games.
Spółka zainwestowała ostatnio w płatne sposoby pozyskiwania użytkowników. Jak podkreśla prezes Vivid Games, cały proces wymaga dużego zaangażowania działu marketingu.
– Obecnie pracujemy bezpośrednio z ponad 50 źródłami mediów oraz z niektórymi agencjami marketingowymi, aby zwiększyć nasz zasięg – nasza strategia jest ustalana wewnętrznie, ale część realizacji jest zlecana na zewnątrz, szczególnie w przypadku platform lokalnych, takich jak na przykład Yahoo! w Japonii lub VK w Rosji – powiedział Jarosław Wojczakowski.
W najbliższym czasie zadebiutują trzy gry spółki. Pierwsza szykowana premiera to Eroblast (wcześniej Right Swipes), czyli inspirowany stylem anime symulator randek, należy do popularnego gatunku blast, tj. prostych, wywodzących się z match-3 gier, opartych na mechanice „tapowania”.
– Tytuł jest współtworzony przez Vivid Games i holenderskiego developera – Gamularity, posiadającego duże doświadczenie w grach typu match-3. Obecnie gra znajduje się w końcowym etapie fazy soft-launch. Premiera zaplanowana jest na ten kwartał – powiedział prezes Vivid Games
Kolejną grą z portfolio wydawcy będzie Mobbles Cards, którą spółka pozyskała w kwietniu br. Gra jest inspirowana hitami takimi jak Pokémon i Final Fantasy. Mechanika rozgrywki polega na kolekcjonowaniu kart, budowaniu zespołu najróżniejszych stworków i prowadzenia taktycznych rozgrywek o nowe karty.
– Planujemy rozwój tytułu o multiplayer i dodanie ponad 300 unikalnych kart. Gra jest pozbawiona brutalności i prezentuje bardzo przyjazny styl artystyczny. Pierwsze testy fazy soft launch planujemy już na kwiecień – powiedział Jarosław Wojczakowski.
Trzecim tytułem jest Mythical Showdown, który należy do popularnego gatunku RPG, charakteryzuje się unikalną oprawą graficzną i skierowany jest do szerokiej grupy odbiorców.
– Tytuł należy do segmentu mid-core. Developer skończył adaptowanie gry do standardów międzynarodowych i właśnie startujemy z soft launchem – powiedział prezes Wojczakowski.
Na stałe Vivid Games zatrudnia ok. 70 osób, które stanowią kluczowy zespół. To nie tylko developerzy i designerzy ale także analitycy, testerzy, osoby zarządzające zespołami i administracja spółki. Część prac związanych np. z prototypowaniem spółka zleca na zewnątrz.
Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.