Vivid Games: Zaplanowaliśmy na ten rok 10 soft launchy nowych gier, z czego kilka z pewnością trafi do sprzedaży

Omawiane walory:

Gościem poniedziałkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl był Jarosław Wojczakowski, prezes Vivid Games. Tematem spotkania były plany wydawnicze i bieżące wydarzenia w spółce.

vivid,games,czat

Jarosław Wojczakowski, prezes Vivid Games

Vivid Games to twórca gier free-to-play na platformy mobilne. Studio zasłynęło przede wszystkim grą Real Boxing, która stała się światowym hitem i do dziś stanowi istotne źródło przychodów. Mimo ogromnego sukcesu Real Boxing, studio w 2020 r. otarło się o bankructwo. Spółka w maju nie rady spłacić obligacji serii A za 10 mln zł i złożyła wniosek o postępowanie układowe. Ostatecznie producentowi gier udało się porozumieć z wierzycielami (głównie inwestorami indywidualnymi) i zawrzeć układ. Od kilku kwartałów spółka wychodzi na prostą i poprawia wyniki.

– Ostatni rok był dla nas rekordowy, jeśli chodzi o przychody. Zawarliśmy układ dotyczący obligacji i bez problemów spłacamy raty. Nasza sytuacja jest stabilna. Narastająco za pierwszy kwartał 2021 r. wypracowaliśmy już ponad 5 mln zł przychodów ze sprzedaży, co daje podstawy do optymistycznych założeń i na ten rok – powiedział Jarosław Wojczakowski, prezes Vivid Games.

– Jesteśmy pozytywnie nastawieni wobec nadchodzącej przyszłości. Uporaliśmy się z tematem spłaty obligacji i obecnie skupiamy się na intensywnym rozwoju portfolio. Zaplanowaliśmy na ten rok 10 soft launchy nowych gier, z czego kilka z pewnością trafi do sprzedaży. Ponadto stworzyliśmy własną efektywną strategię analizy i wykorzystania danych oraz płatnego pozyskiwania użytkowników, co znajduje odzwierciedlenie w przychodach z obecnego portfolio – dodał Jarosław Wojczakowski.

>> Gaming na Giełdzie VI: seria czatów inwestorskich i konferencja finałowa

Tytuły produkowane przez Vivid Games są grami w modelu free-to-play. Nie jest więc tak, że generują przychody wyłącznie w momencie premiery – zarabiają przez cały wieloletni cykl życia.

– Jesteśmy więc w stanie, dzięki odpowiedniemu prowadzeniu tytułu, zarabiać na grze stabilnie przez lata, czego dowodem jest np. Real Boxing, który każdego roku generuje kilku-kilkunasto milionowe przychody. Nawet jeśli któraś z gier nie okaże się komercyjnym hitem, jesteśmy w stanie dzięki aktualizacjom, akcjom promocyjnym czy dywersyfikacji platform zminimalizować ewentualne straty – powiedział prezes Vivid Games.

Spółka zainwestowała ostatnio w płatne sposoby pozyskiwania użytkowników. Jak podkreśla prezes Vivid Games, cały proces wymaga dużego zaangażowania działu marketingu.

– Obecnie pracujemy bezpośrednio z ponad 50 źródłami mediów oraz z niektórymi agencjami marketingowymi, aby zwiększyć nasz zasięg – nasza strategia jest ustalana wewnętrznie, ale część realizacji jest zlecana na zewnątrz, szczególnie w przypadku platform lokalnych, takich jak na przykład Yahoo! w Japonii lub VK w Rosji – powiedział Jarosław Wojczakowski.

W najbliższym czasie zadebiutują trzy gry spółki. Pierwsza szykowana premiera to Eroblast (wcześniej Right Swipes), czyli inspirowany stylem anime symulator randek, należy do popularnego gatunku blast, tj. prostych, wywodzących się z match-3 gier, opartych na mechanice „tapowania”.

– Tytuł jest współtworzony przez Vivid Games i holenderskiego developera – Gamularity, posiadającego duże doświadczenie w grach typu match-3. Obecnie gra znajduje się w końcowym etapie fazy soft-launch. Premiera zaplanowana jest na ten kwartał – powiedział prezes Vivid Games

Kolejną grą z portfolio wydawcy będzie Mobbles Cards, którą spółka pozyskała w kwietniu br. Gra jest inspirowana hitami takimi jak Pokémon i Final Fantasy. Mechanika rozgrywki polega na kolekcjonowaniu kart, budowaniu zespołu najróżniejszych stworków i prowadzenia taktycznych rozgrywek o nowe karty.

– Planujemy rozwój tytułu o multiplayer i dodanie ponad 300 unikalnych kart. Gra jest pozbawiona brutalności i prezentuje bardzo przyjazny styl artystyczny. Pierwsze testy fazy soft launch planujemy już na kwiecień – powiedział Jarosław Wojczakowski.

Trzecim tytułem jest Mythical Showdown, który należy do popularnego gatunku RPG, charakteryzuje się unikalną oprawą graficzną i skierowany jest do szerokiej grupy odbiorców.

– Tytuł należy do segmentu mid-core. Developer skończył adaptowanie gry do standardów międzynarodowych i właśnie startujemy z soft launchem – powiedział prezes Wojczakowski.

Na stałe Vivid Games zatrudnia ok. 70 osób, które stanowią kluczowy zespół. To nie tylko developerzy i designerzy ale także analitycy, testerzy, osoby zarządzające zespołami i administracja spółki. Część prac związanych np. z prototypowaniem spółka zleca na zewnątrz.

>> Zapis całego spotkania z z Jarosławem Wojczakowskim, prezesem Vivid Games znajdziesz tutaj

Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o vivid)

  • Vivid Games stawia na inwestycje w nowe tytuły

    VIVID Games wypracował skonsolidowane przychody ze sprzedaży na rekordowym poziomie ponad 27 mln zł i wygenerował w 2020 roku niemal 3 mln zł zysku operacyjnego, wynika z opublikowanego raportu rocznego za 2020 rok. Wyniki nie odbiegają istotnie od zaprezentowanych przez spółkę w styczniu wstępnych rezultatów. W najbliższych miesiącach spółka planuje skupić się na pozyskaniu do portfolio kolejnych tytułów.

  • Vivid Games zaprezentował wstępne wyniki za luty

    Spółka postawiła na dużą inwestycję w pozyskanie użytkowników, zachowując stabilne przychody i spodziewa się w najbliższych miesiącach przełożenia wydatków inwestycyjnych na zysk.

  • Vivid Games liczy na najlepszy rok w historii, chce przetestować 10 gier w br.

    VIVID Games liczy na najlepszy rok w swojej historii, rozbudowuje portfolio swoich tytułów oraz portfolio wydawnicze, chce przetestować ok. 10 nowych gier i inwestuje w projekty wzmacniające monetyzację gier oraz machine learning, poinformował ISBtech nowy prezes VIVID Games Jarosław Wojczakowski.

  • Remigiusz Kościelny zrezygnował z funkcji prezesa zarządu Vivid Games

    Remigiusz Kościelny złożył rezygnację z funkcji prezesa zarządu VIVID Games ze skutkiem na dzień 28 stycznia 2021 r. Kurs akcji spółki spada w czwartek przed południem o 2,67 proc.

  • Vivid Games zamierza przetestować 10 nowych gier mobilnych w 2021 r.

    VIVID Games planuje przetestować 10 nowych gier mobilnych w 2021 r. i szacuje, że 4-6 z nich może trafić później do globalnej dystrybucji, poinformował prezes Remigiusz Kościelny.



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR