
VR-owa wersja Green Heela ciepło przyjęta przez graczy i inwestorów
VR-owa wersja hitu od Creepy Jar stworzona przez Incuvo zaliczyła bardzo udaną premierę, czym zelektryzowała inwestorów. Jeszcze w piątek akcje pierwszej spółki podrożały o 2,6 proc. do 749 zł, a drugiej wystrzeliły o 46 proc. do 6,07 zł. W poniedziałek za jeden walor Creepy Jar płacono nawet 794 zł, a Incuvo 6,87 zł, ale w drugiej części dnia na ruszyła pierwsza realizacja zysków.
– Gra „Green Hell” VR znajduje się obecnie na 2. miejscu najlepiej sprzedających się gier na platformie Oculus Quest. Wyprzedza ją tylko tytuł „Beat Saber”, którego przychody przekraczają 100 mln USD. Przypominamy, że do Creepy Jar trafia 50 proc. z każdej sprzedanej sztuki gry. Od momentu premiery wystawiono 573 recenzji, a ogólna ocena kształtuje się na poziomie 4,5/5 (70 proc. użytkowników wystawiło ocenę 5/5). Premiera gry wypadła znacznie powyżej naszych oczekiwań, stąd spodziewamy się jej istotnego wpływu na wyniki spółki – komentuje Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.
Wersja Steam VR gry pojawi się na rynku niedługo po edycji Oculus, w maju. Obie wersje dostarczają tego samego doświadczenia walki o przetrwanie w dżungli Amazonii oraz unikalnych mechanik, jednak różnią się jeżeli chodzi o podejście od strony technologicznej, zakres rozgrywki i optymizację dla danej platformy.
– Green Hell VR ustanawia nowe standardy dla gier w technologii wirtualnej rzeczywistości na wielu różnych poziomach. Udało nam się przenieść na Meta Quest duży otwarty świat, co pozwoli graczom poczuć się, jakby wylądowali w samym środku amazońskiego lasu. To niezwykle immersyjne doświadczenie z gatunku survival z oszałamiającą stroną wizualną pozwoli graczom zobaczyć dżunglę z zupełnie nowej strony. Jestem dumny z naszego zespołu oraz wysiłku, jaki podjął, by dostarczyć wysokiej jakości rozgrywki, i nie mogę się doczekać możliwości przekonania się, jak zostanie odebrane Green Hell VR – powiedział Andrzej Wychowaniec, CEO Incuvo.
Incuvo to katowickie studio powstałe w 2012 roku. Spółka początkowo specjalizowała się w tworzeniu gier komputerowych na urządzenia mobilne i konsole. Obecnie całkowicie koncentruje się na wirtualnej rzeczywistości – zajmuje się portingiem oraz produkcją gier na urządzenia VR. Spółka stworzyła m.in. Layers of Fear oraz Blair Witch VR. W poniedziałek po południu kurs akcji studia spada o 7 proc. O godzinie 14:40 za jeden walor płacono 5,63 zł.