Kwiecień przyniósł LPP około 23-proc. wzrost przychodów do 472 mln zł. W tym okresie szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła około 51 proc. i była o 5 p.p. niższa od marży zrealizowanej w kwietniu rok wcześniej. Narastająco od początku roku grupa uzyskała 19-proc. wzrost przychodów do 1,646 mld zł. Na koniec kwietnia powierzchnia handlowa sklepów wyniosła 855 tys. mkw. i była większa o 14 proc. r/r.
Eksperci pozytywnie oceniają kwietniowy odczyt, szczególnie jest to pierwszy pełny miesiąc sprzedaży nowej kolekcji. Na uwagę zasługuje fakt, że dynamika przychodów była wyższa niż wzrost powierzchni handlowej.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom LPP
– Informacja po części pozytywna, gdyż wzrost sprzedaży jest wyższy niż powierzchni. Tym samym efektywność kwietniowej sprzedaży poprawiła się o 8 proc. r/r do 552 zł/mkw. Jednakże w dalszym ciągu sprzedaż realizowana jest na znacząco niższej marży niż rok wcześniej. – komentuje Marcin Stebakow, analityk DM Banku BPS.
Źródło: DM Banku BPS
Wcześniej I kwartał 2016 r. przyniósł w LPP mieszane wyniki pod kątem sprzedażowym. W samym marcu przychody wzrosły o 10-proc. do 415 mln zł. Wartość sprzedaży za I kwartał to 1,174 mld zł – wzrost o 17 proc. Powierzchnia handlowa sklepów na koniec marca wyniosła około 854 tys. mkw. i była większa o ok. 14 proc. niż rok wcześniej. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży to około 52 proc., co oznaczało około 5 p.p. mniej od marży zrealizowanej w marcu rok wcześniej. W środę akcje LPP krążą wokół poziomu odniesienia. W skali ostatnich trzech miesięcy mamy 9-proc. wzrost, a półroczna stopa zwrotu jest na 19-proc. minusie.