Polscy giganci handlu detalicznego odzieżą i obuwiem podsumowali styczniową sprzedaż. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży CCC za styczeń 2017 wyniosły ok. 201 mln zł i były wyższe o 15,4 proc. niż przed rokiem. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych wyniosła 158 mln zł i była wyższa r/r tylko o 0,5 proc.
Z kolei skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy LPP urosły r/r o 22 proc. do 508 mln zł. Kanał internetowy wygenerował 22,7 mln zł (+200 proc. r/r). Spółka podała także, że szacunkowa marża brutto na sprzedaży wyniosła ok. 35 proc. i była niższa o 7 pkt. proc. w stosunku do marży zrealizowanej w styczniu roku poprzedniego.
– Znaczący wpływ na wysokość marży miały intensywne wyprzedaże kolekcji AW16 w raportowanym okresie, przy nieznacznym udziale nowej kolekcji w tej sprzedaży. W porównaniu do roku ubiegłego w którym to kolekcja wiosenna była wprowadzana do sklepów już od początku stycznia, w tym roku nastąpiło to pod koniec tego miesiąca. – czytamy w komunikacie LPP.
Powierzchnia handlowa sklepów Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy tej marki będą funkcjonowały do końca lutego 2017 r.) na koniec stycznia 2017 roku wyniosła ok. 910 tys. mkw i była większa o 8 proc. od powierzchni handlowej na koniec stycznia 2016 roku.