Drugi kwartał 2015 roku przyniósł LPP wzrost przychodów o 9 proc. r/r. Rezultat okazał się zbieżny z konsensusem PAP. Na poziomie zysku EBITDA doszło do spadku o 15 proc. Uzyskane 192,5 mln zł okazało się jednak wyższe o 4,5 proc. od prognoz rynkowych. Podobnie było z zyskiem netto – 136,6 mln zł to spadek o 18,5 proc. r/r, ale o 24,5 proc. powyżej konsensusu.
Dzięki zyskom z II kwartału udało się zamknąć całe I półrocze zyskiem netto. Grupa zarobiła w tym okresie na czysto 99,3 mln zł, o 35,6 proc. mniej niż w I półroczu 2014 r. EBITDA spadła o 16 proc. do 266,6 mln zł. Natomiast przychody zwiększyły się o 7,7 proc. do 2,294 mld zł, a łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z czerwcem 2014 roku o około 15 proc. W minionym półroczu marża brutto na sprzedaży skurczyła się do 53 proc. z 59,3 proc. rok wcześniej.>> Sprawozdanie finansowe LPP znajdziesz tutaj
– Wyniki za II kwartał br. są zdecydowanie powyżej oczekiwań rynkowych na poziomie zysku netto i lekko powyżej oczekiwań na poziomie operacyjnym. Główną przyczyną dużo wyższego od konsensusu zysku netto dla akcjonariuszy było wykazania 20,9 mln zł dodatnich kosztów finansowych w II kwartale, czyli wg nas wykazanie dodatnich różnic kursowych. – komentuje Sobiesław Kozłowski, Raiffeisen Brokers.
Najwyższą dynamikę sprzedaży grupa uzyskała w krajach Unii Europejskiej – wzrost o 42 proc. do 337,6 proc. W kraju zwyżka sięgnęła 5,5 proc. do 1,47 mld zł. Natomiast w Rosji i na Ukrainie spadła o 2,5 proc., schodząc poniżej 0,5 mld zł. W I półroczu uruchomiono 78 sklepów o łącznej powierzchni około 56 tys. mkw. Tym samym zwiększono całkowitą powierzchnię sklepów do około 778 tys. mkw. do 1.594 sklepów, z czego za granicą jest 598 sklepów o powierzchni 335 tys. mkw.

Sieć sklepów Grupy LPP. (Źródło: prezentacja spółki)
Spółka w raporcie finansowym wymienia kilka podstawowych zadań, których realizacja ma zdecydować o przyszłej pozycji grupy. Wśród nich jest tworzenie i powiększanie konkurencyjnej sieci salonów w Polsce, Europie Środkowo-Wschodniej, Zachodniej oraz na Bliskim Wschodzie. Wymieniono także budowę silnych marek odzieżowych oraz rozwój sprzedaży internetowej. Obecnie przychody osiągane w tym kanale stanowią około 1,4 proc. ogólnych.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom LPP
W tym roku akcje LPP falują. Od początku roku zyskały nieco blisko 3 proc., a w skali ostatnich 12 miesięcy straciły ponad 6 proc. Brak zdecydowania widać także u maklerów – pozytywne rekomendacje przeplatają się z negatywnymi.