11 bit studios bliżej prezentacji szczegółów dotyczących kolejnych gier

Omawiane walory:

Choć sam IV kwartał przyniósł lekkie wyhamowanie, warszawskie studio rok 2020 może zaliczyć do udanych. W ciągu 12 miesięcy producent gier wypracował 37,36 mln zł zysku netto i 87,1 mln zł przychodów.

11bit,studios,wyniki,2020,ipbox

(Fot. 11 bit studios)

Kwartalny zysk netto 11 bit studios na poziomie 5,3 mln zł to wynik o 55 proc. niższy niż przed rokiem i o 1,6 mln zł niższy od oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP. EBITDA wyniosła 8,6 mln zł i była niższa r/r o blisko 1/3. Przychody w IV kwartale spadły wyniosły 19 mln zł i były niższe niż przed rokiem o 13 proc., ale za to o 8 proc. wyższe od konsensusu.

Całoroczny bilans wypada znacznie okazalej. W 2020 roku 11 bit studio wypracowało 87,1 mln zł sprzedaży, czyli 22,3 proc więcej r/r i 6,1 proc. więcej niż w najlepszym, jak do tej pory, 2018 roku gdy swoje premiery miały gry Frostpunk i Moonlighter. Zysk operacyjny spółki sięgnął w 2020 roku 40,79 mln zł (wzrost rok do roku o 57,6 proc.), a netto 37,36 mln zł (zmiana o 57,5 proc.). Na koniec grudnia studio miało nieco ponad 96 mln zł odłożonej gotówki.

– Dodając do tego należności handlowe rzędu 11,6 mln zł, łączne zasoby finansowe spółki na koniec 2020 roku wynosiły już 107,7 mln zł. Nigdy, w naszej przeszło 10-letniej historii, nie były one tak duże (…) Nie ukrywamy, że z uwagi na pandemię COVID-19 zeszły rok był okresem dużych wyzwań jeśli chodzi o zarządzanie firmą i prowadzenie biznesu. Dlatego tym bardziej jesteśmy dumni z wyników które wypracowaliśmy, czyli najwyższych w historii Spółki przychodów, bardzo wysokiego zysku operacyjnego i netto oraz rekordowych zasobów finansowych – mówi Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios SA.

>> W czwartek, 29 kwietnia o godz. 14:00 zapraszamy na prezentację oraz czat inwestorski z Przemysławem Marszałem – prezesem zarządu i Martinem Balawajderem – dyrektorem finansowym 11 bit studios

Kołem zamachowym wyników za 2020 rok była sprzedaż Frostpunka oraz płatnych dodatków do tej gry wydanych w ramach tzw. Season Pass. Istotny wkład do rekordowych wyników miały tytuły z wydawnictwa 11 bit publishing, czyli Moonlighter i Children of Morta. Ich sprzedaż odpowiadała za 29 proc. przychodów spółki w tym okresie.

– Nie zaspokaja to bynajmniej naszych apetytów ale dodatkowo motywuje do zwiększenia wysiłków i nakładów w rozwój tej części biznesu 11 bit studios SA – oświadcza Marszał.

Prezes zapowiada, że w kolejnych kwartałach studio będzie pracowało nad rozbudową portfela gier własnych i z wydawnictwa. W jego ocenie „satysfakcjonujące tempo prac nad kolejnymi tytułami wewnętrznymi, czyli Projektem 8 oraz projektami Dolly i Eleanor, jak i zewnętrznymi, pozwala oczekiwać, że 11 bit studios zbliża się do momentu, gdy będzie mogło zaprezentować ich szczegóły„.

11 bit studios działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły jak: Anomaly, This War of Mine i Frostpunk, który zadebiutował w kwietniu 2018 roku. 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, w maju 2018 roku wydała grę Moonlighter, a jesienią 2019 roku grę Children of Morta. W środę na zamknięciu sesji za jeden walor studia płacono 539 zł, czyli 2,67 proc. więcej niż dzień wcześniej.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o 11bit)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR