
(Fot. 11 bit studios)
Zysk operacyjny wyniósł 3,92 mln zł wobec 8,73 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody z działalności operacyjnej sięgnęły 13,58 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 18,1 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2021 r. spółka miała 17,4 mln zł zysku netto w porównaniu z 32,12 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach z działalności operacyjnej w wysokości 49,42 mln zł w porównaniu z 68,41 mln zł rok wcześniej.
– Wyniki za ten okres, istotnie lepsze niż zakładaliśmy wewnętrznie w budżecie, zarówno jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży, jak i zyski, są najlepszym potwierdzeniem, że konsekwentnie realizowana strategia rozwoju spółki, przynosi wymierne efekty finansowe. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 roku 11 bit studios S.A. zanotowało blisko 49,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. Zysk operacyjny sięgnął 18,4 mln zł, a netto prawie 17,4 mln zł. Tylko w III kwartale tego roku sprzedaż miała wartość 13,4 mln zł. Na poziomie operacyjnym zarobek przekroczył 3,9 mln zł, a zysk netto, dzięki korzystnemu saldo operacji finansowych na co wpływ miało osłabienie złotego, blisko 4,1 mln zł. Zyski obciążały niegotówkowe rezerwy tworzone w związku z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym na lata 2021-2025. W okresie sprawozdawczym odpisy z tego tytułu sięgnęły blisko 2,92 mln zł – czytamy w raporcie.
Solidne osiągnięcia finansowe 11 bit studios za pierwsze 9 miesięcy 2021 roku to efekt skutecznej monetyzacji całego portfolio gier własnych, jak i z wydawnictwa 11 bit publishing, ocenia spółka. W tym okresie przychody ze sprzedaży Moonlightera, Children of Morta oraz pozostałych produkcji zewnętrznych odpowiadały za ok. 25% przychodów spółki ogółem. Na szczególne wyróżnienie zasługuje sprzedaż Frostpunka, zarówno wersji podstawowej gry jak i płatnych dodatków wydanych w ramach tzw. season pass.
– Przed nami kolejne kwartały ciężkiej pracy nad trzema grami własnymi, czyli wspomnianym ‚Frostpunk 2’, a także ‚Dolly’ i ‚Projektem 8’. Ich łączny budżet produkcyjny to ok. 110 mln zł. Kolejne 30 mln zł pochłoną wydatki na trzy gry z wydawnictwa 11 bit publishing, czyli: ‚Vitriol’, ‚Botin’ i ‚Ava’. Mamy też zarezerwowane dalsze 50 mln zł na nowe tytuły z wydawnictwa. Środki te zamierzamy wydać do końca 2023 roku. Prace nad pozyskiwaniem nowych tytułów do portfolio wydawniczego nabrały w ostatnim czasie wyraźnego przyspieszenia i przynoszą rezultaty, o których będziemy chcieli wkrótce poinformować – czytamy także.
11 bit Studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r.