Zysk operacyjny 11 bit studios wyniósł 14,13 mln zł wobec 13,76 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 27,02 mln zł w 2016 r. wobec 23,17 mln zł rok wcześniej.
– Przede wszystkim, kolejny rok z rzędu grupa 11 bit studios zwiększyła przychody co jest potwierdzeniem, że potrafimy robić bardzo dobre gry oraz, że potrafimy je sprzedawać. […] Na poziomie netto spółka zarobiła […] 11,8 proc. więcej niż rok wcześniej, mimo że na wynik na tym poziomie negatywny wpływ miało zdarzenie jednorazowe – zawieszenie działalności nierentownej platformy sprzedażowej Games Republic – napisał zarząd w liście do akcjonariuszy.
Na koniec grudnia 2016 roku Grupa miała na kontach 29,11 mln zł gotówki (26,7 proc. więcej niż rok wcześniej), mimo że równocześnie, w ciągu całego roku, wydała na inwestycje w produkcję nowych gier, 5,4 mln zł, prawie dwa razy więcej niż w 2015 roku. To pozwala Grupie i spółce z dużym komfortem planować kolejne projekty bez konieczności sięgania po finansowanie zewnętrzne.>> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom 11 bit studios
– Spółka w 2016 rok skutecznie monetyzowała grę This War of Mine, choć od jej premiery, w wersji na komputery PC, minęło już przeszło dwa lata. W ramach działań stymulujących sprzedaż TWoM spółka w ostatnim roku przygotowała m.in. chińskojęzyczną wersję gry oraz nawiązała współpracę operacyjną z Tencentem, największą chińską grupą internetową. Dzięki temu Chiny w 2016 roku stały się dla 11 bit studios drugim, jeśli chodzi o wielkość sprzedaży, rynkiem – dodał zarząd.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2016 r. wyniósł 11,88 mln zł wobec 12,76 mln zł zysku rok wcześniej.
11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w grudniu 2015 r.