
11 bit studios miało 22,9 mln zł zysku netto w 2022 r.
W IV kwartale warszawski producent gier wypracował 2,9 mln zł zysku netto (-74 proc. r/r), 5,3 mln zł EBITDA (-60 proc. r/r) i 14,6 mln zł przychodów ze sprzedaży (-30 proc. r/r). W skali całego 2022 roku dynamika hamowania była znacznie mniejsza. Zysk netto 11 bit studios spadł r/r o 1/5 do 22,89 mln zł, zysk operacyjny skurczył się o 1/3 do 19,98 mln zł, a przychody ze sprzedaży sięgnęły 74,21 mln zł wobec 70,12 mln zł rok wcześniej. Prezes spółki przyznał, że mijający rok był dla spółki wymagający, z uwagi na trudne otoczenie makroekonomiczne (spowolnienie gospodarcze, wysoka inflacja) i geopolityczne (wojna na Ukrainie).
– Nasze wyniki finansowe za 2022 rok, dzięki ciężkiej pracy całego zespołu, są daleko lepsze niż zakładaliśmy wewnętrznie w budżecie na ten okres. Jesteśmy bardzo zadowoleni jak poradziliśmy sobie z tymi wyzwaniami – komentuje Przemysław Marszał, prezes zarządu 11 bit studios.
Dodał, że rok 2023 dla 11 bit studios zapowiada się nadzwyczaj pracowicie. Pełną parą prowadzone będą produkcje „Frostpunka 2”, „The Alters” i „Projektu 8” (nazwa kodowa). Na tegorocznej liście premier jest m.in. „The Invincible”, czyli pozycja z portfela wydawniczego, za którą stoi krakowski Starward Industries, oraz Thaumaturge”.
– Inwestycje kapitałowe w Starward Industries i Fool’s Theory dokonane przez 11 bit studios w ubiegłym roku to dobre przykłady działań o strategicznym dla spółki znaczeniu. Jesteśmy przekonani, że połączenie kompetencji zespołów przyniesie znaczne efekty synergii i w przyszłości może zaowocować kolejnymi, ciekawymi tytułami oczekiwanymi przez fanów na całym świecie – mówi Marszał.
W 2023 roku 11 bit studios zamierza również przekazać pierwsze informacje na temat dalszych gier ze swojego portfolio, które do tej pory funkcjonują jedynie pod nazwami kodowymi. Jak podkreślono, ich produkcja jest już w dojrzałych fazach.
– Podobnie zaawansowane są rozmowy i prace nad nowymi projektami wydawniczymi, które dopiero chcemy dołączyć do naszego portfolio w najbliższych okresach. Liczymy, że skala oraz tematyka gier spotkają się z uznaniem fanów co dodatkowo wzmocni znaczenie i rolę wydawnictwa w strategii 11 bit studios – podsumowuje Marszał.
11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r. Ma na koncie takie tytuły, jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk” 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, wydała m.in. gry „Moonlighter” i „Children of Morta”.