8 spółek z branży gamedev i IT, które idą giełdę. Relacja z drugiego dnia konferencji GPW Innovation Day

W kolejce do debiutu na warszawskiej giełdzie stoi obecnie kilkadziesiąt spółek, w tym wielu producentów gier wideo i firm technologicznych. Garść z nich można było poznać bliżej podczas drugiego dnia konferencji online GPW Innovation Day.

cdprojekt,playway,onemorelevel,gry,wishlist,gamedev

Jesienna edycja GPW Innovation Day była świetną okazją do poznania przedstawicieli firm i ich biznesów. (Fot. fb/Gamescom)

Zainteresowanie producentów gier i spółek technologicznych debiutem na GPW jest olbrzymie, czego dowodem jest grudniowa edycja GPW Innovation Day, organizowana przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, cc group oraz Strict Minds. Organizatorzy zarezerwowali cały jeden dzień tylko na prezentacje spółek z sektora gamedev i IT. W sumie drugiego dnia o biznesie, powstających grach i planach debiutu mówili przedstawiciele aż ośmiu spółek.

Fallen Leaf

Na NewConnect wybiera się Fallen Leaf, producent gier z gatunku horror/thriller. Firmę założyli Piotr Kurkowski (adwokat) i James Tinsdale (gamedesinger), który przez ostatnie 10 lat pracował nad grami AAA dla takich firm jak Sony czy Microsoft. Spółka posiada dwa zespoły produkcyjne w Warszawie i Liverpoolu.

– Naszym założeniem jest produkcja filmowych, świetnie wyglądających gier, z mocno rozszerzoną warstwą fabularną. Chcemy konkurować z tytułami AAA, ale nie pod względem budżetów tylko jakości fabuły, mechaniki i grafiki – powiedział podczas GPW Innovation Day prezes studia Piotr Kurkowski.

Pierwszą produkcją studia jest gra Fort 029, thriller opowiedziany z perspektywy osoby trzeciej, którego akcja dzieje się na Marsie. Gra będzie polegała na eksploracji bazy kosmicznej. Pod tym względem studio nawiązuje do takich tytułów jak Firewatch czy Alien: Isolation. Fallen Leaf stawia na jakość produkcji, dlatego tytuł powstanie na Unreal Engine 5 i będzie przeznaczony wyłącznie na konsole nowej generacji.

– Fort 029 to nie jest prototyp. Gra wkroczyła już w fazę produkcji. Na ten moment mamy gotowe rozwiązania graficzne, fabułę, mechanikę. Fort 029 nie wszedł jeszcze w fazę programowania, ale razem z zespołem, który pracuje nad tytułem ustaliliśmy, że gra powstanie na Unreal Engine 5, aby uzyskać najwyższą możliwą jakość prezentacji gry – dodał Piotr Kurkowski.

Studio ma pomysł na dalszą monetyzację gry. W kilka miesięcy po premierze zamierza udostępnić za darmo jeden lub dwa tryby kooperacji. Kolejny pomysł to płatny DLC z wątkiem fabularnym, który opowie historię przed wątkiem głównym.

– Tytuł jest programowany pod implementację trybu dwuosobowej kooperacji online. Każda mechanika już teraz jest projektowana z myślą o wprowadzeniu dodatkowych elementów gry. Tryb kooperacji, który zamierzamy udostępnić za darmo, powinien znacząco przełożyć się na popularność gry. Oprócz tego mamy pomysły i możliwości na realizację innych projektów, które będą zbieżne z ideą filmowych produkcji. Jednym z nich jest „Whistling by graveyard” (prototyp). Tutaj chcemy rozszerzyć to, co opanujemy przy Fort 029. Chcielibyśmy, żeby to była gra semi-open world, jak Mafia, gdzie gracz będzie mógł dowolnie wybierać, gdzie chce eksplorować świat – dodał Piotr Kurkowski.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Fallen Leaf planuje debiut na NewConnect. Przed wejściem na rynek spółka chce przeprowadzić ofertę publiczną akcji o wartości kilku milionów złotych.

Wooden Alien

Na warszawski rynek wybiera się także Wooden Alien, czyli krakowski producent gier premium indie na PC-ty i konsole. Core zespołu stanowi kilkunastu specjalistów, którzy zdobywali doświadczenie w takich firmach jak CD Projekt, Techland czy One More Level. Pierwszy projekt spółki to gra survival, zmuszająca graczy do ciężkich wyborów w nieprzyjaznym settingu science-fiction.

– Zdecydowana większość gier survivalowych dzieje się w otwartym świecie, a zagrożeniem dla gracza są warunki atmosferyczne oraz wroga fauna i flora. Natomiast w naszej grze zagrożeniem dla gracza jest społeczność, w której się znalazł. Dlatego określamy naszą grę jako social survival – powiedział prezes Hubert Kubit.

Premiera gry na komputery osobiste i konsole planowana jest na 2022 rok. Wooden Alien traktuje swój pierwszy projekt jako inwestycję. Gra ma stać się swego rodzaju wizytówką studia.

– Pierwszy projekt ma pomóc zbudować brand oparty na 4 elementach charakterystycznych gier produkowanych przez firmę: mocnym temacie przewodnim, charakterystycznym stylu artystycznym z grafiką 2D, głębokiej rozgrywce i emocjonującej narracji – dodaje Kubit.

Spółka rozważa przeprowadzenie w przyszłym roku emisji akcji oraz będzie się starać o rozpoczęcie procesu debiutu na rynku NewConnect.

– Uważamy, że w naszej branży najlepszą metodą finansowania jest giełda, dlatego po pierwszym zaprezentowaniu naszej gry będziemy realizować nasze plany związane z debiutem – argumentuje prezes Wooden Alien.

Simteract

W tym roku o planach wejścia na giełdę sporo mówił Simteract, czyli spółka z backgroundem softwarehouse’owym, która specjalizuje się w gatunku premium indie simulation. Lubelska firma ma doświadczenie w tworzeniu oprogramowania profesjonalnych symulatorów. Simteract stworzyło m.in. symulator do szkolenia maszynistów w Teksasie czy „Inteligentny System Ruchu Drogowego na Potrzeby Symulatorów i Gier Wideo”. Ten drugi system jest zewnętrzną biblioteką, która po podłączeniu do symulatora lub gry umieszcza na wirtualnych drogach auta, które poruszają się po nich jak w rzeczywistości.

– Dzięki temu doświadczeniu wypracowaliśmy know-how i opracowaliśmy technologie, które już w tym momencie pozwalają nam tworzyć gry najwyższej jakości z gatunku premium indie – mówił Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract.

Spółka stworzyła także generator wirtualnych światów, który bazuje na danych dostępnych otwarcie w Internecie np. dzięki Open Street Maps. Oprócz tego studio pracuje nad rozwojem symulatora dla samochodów autonomicznych.

W segmencie growym Simteract ma obecnie dwa projekty. Pierwszy to gra pod roboczym tytułem Projekt #1, która jest realizowana we współpracy z francuskim wydawcą Nacon. Według prezesa słowo „symulator” w stosunku do gatunku gier ostatnio się zdeprecjonowało. Pojawiły się symulatory kozy czy kromki chleba, a gry z tego gatunku mają teraz budżety na stosunkowo niskim poziomie.

– Chcemy tworzyć jakościowe produkcje z międzynarodowymi partnerami, których budżety produkcyjne opiewają na kwoty często dziesięciokrotnie wyższe, niż to do czego przyzwyczaił nas rynek – mówi Jaśkiewicz.

Drugim projektem jest Carpool Simulator, który jest już samodzielnym projektem studia. To gra single player dla fanów gier symulacyjnych. Gracz wcieli się w kierowcę wykonującego szeroki wachlarz zleceń transportowych na ulicach Londynu, Paryża i Berlina. Gra wykorzystuje wcześniej wspomniane technologie, czyli system ruchu drogowego Traffic AI i generator wirtualnych światów.

– Nasze technologie pozwalają liczyć na długą żywotność dla tej gry. Użyte na potrzeby gry systemy dadzą możliwość dodawania kolejnych rejonów czy miast w ramach DLC – mówi prezes Simteract.

Spółka w najbliższej przyszłości chce rozbudować zespół z dotychczasowych 30 do 50 osób i zadebiutować na rynku NewConnect. Najpóźniej do 2023 roku Simteract chce przejść na rynek główny GPW.

Kool2Play

W tym roku głośno było także o Kool2Play. Studio powstało w 2015 roku i początkowo produkowało małe gry mobilne w modelu free-to-play. Trzy lata później Kool2Play wystartowało z produkcją gier AAA Indie. Spółka koncentruje się na jakości i budowaniu marek z długim cyklem monetyzacji.

– Nasza filozofia jest taka, że tworzymy gry, które są jednocześnie markami, które potem będą, od czasu ich premiery aż do tzw. naturalnej śmierci, monetyzowane bardzo długo. W naszym założeniu co najmniej 5 lat – powiedział podczas prezentacji Marcin Marzęcki, prezes Kool2Play.

Z tego powodu w planach wydawniczych do 2023 r. są maksymalnie 3 gry. Pierwsza z nich to rogue-lite top down shooter Uragun, który pojawi się w early acces w II kwartale 2021 r.

– Gra będzie rozbudowywana również po zakończeniu wczesnego dostępu poprzez różnego rodzaju DLC, sequele lub prequele – dodał Marzęcki.

Kolejne dwie gry, czyli City of Minds oraz Restoration zadebiutują odpowiednio w 2022 i 2023 r. Warto również wspomnieć, że spółka jest właścicielem Kool Things, czyli agencji, która od dekady zajmuje się promocją gier i współpracuje z największymi deweloperami i wydawcami na świecie.

– W dzisiejszych czasach wychodzi mnóstwo dobrych gier. Problem w tym, że nawet bardzo dobra gra nie sprzeda się, jeśli nie zostanie zauważona. Tutaj z pomocą przychodzi Kool Things – argumentuje prezes Kool2Play.

Agencja do tej pory zajmowała się wyłącznie PR-em, a obecnie przechodzi rebranding i będzie zajmować się także marketingiem gier. Jeśli chodzi o debiut na NewConnect, to Kool2Play chce żeby odbył się on na przełomie grudnia i stycznia.

– Dostaliśmy od GPW pytania w trybie roboczym i pracujemy nad odpowiedziami na nie. W najbliższych dniach je odeślemy. Od tego jak dalej ten proces będzie wyglądał zależy, czy to będzie grudzień tego roku czy styczeń przyszłego – mówił Marzęcki.

Far From Home

Niedawno plany debiutu na NewConnect zasygnalizowało krakowsko-wrocławskie Far From Home. Studio powstało całkiem niedawno, ale tworzą je deweloperzy, którzy wcześniej pracowali nad takimi tytułami jak Dead Island, Dying Light, Divinity: Original Sin, czy Medium. Zespołem kieruje Andrzej Blumenfeld, programista z 10-letnim stażem, który pracował m.in. nad Dying Light 2 jako Lead Gameplay Programmer.

– Jako studio już na samym początku ustaliliśmy misję i wizję naszej spółki. W przyszłości chcemy pozytywnie zapisać się na kartach historii za pomocą gier, które będziemy tworzyć. Wierzymy, że łącząc trzy elementy: pasję, doświadczenie i ambicje, będziemy w stanie tworzyć gry, które będą zapadały ludziom w pamięci – powiedział podczas GPW Innovation Day Andrzej Blumenfeld.

Aktualnie Far From Home pracuje nad pierwszą grą pod roboczym tytułem Oxygen. Premiera planowana gry jest na rok 2022.

– Projekt Oxygen jest grą, w której gracz wcieli się w naukowca, który poświęci wszystko, by uratować swoją córkę. Podróżując na pokładzie futurystycznego sterowca główny bohater przemierza ruiny naszej cywilizacji i jednocześnie walczy o przetrwanie w niebezpiecznym środowisku opanowanym przez nowe życie, które zajęło miejsce człowieka. Rozgrywka będzie oparta o eksplorację, elementy survivalowe i naukowe – powiedział Paweł Jawor, członek zarządu Far From Home.

Spółka szacuje koszty produkcji gry do premiery early access na ok. 5,2 mln zł. Połowa z tej kwoty to koszt developmentu, a pozostała część to przede wszystkim marketing i koszty administracyjne.

– Na dzień dzisiejszy, w oparciu o wszystkie oczekiwane koszty, według naszych obliczeń break even point, czyli moment osiągnięcia rentowności, zrealizujemy przy 177 tys. sprzedanych kopii. Liczymy oczywiście, ze osiągniemy dużo lepszy wynik, ale podchodzimy do tego skromnie. Wiemy, że wiele pracy przed nami, ale mamy nadzieję że znajdziemy się w elitarnym gronie, wśród takich tytułów jak polski Green Hell – zaznaczył Paweł Jawor.

Studio zamierza ubiegać się o wejście na NewConnect. Debiut planowany jest na 2021 r. W przyszłości spółka chce przejść na rynek główny GPW.

TenderHut

Przysłowiowym rodzynkiem podczas drugiego dnia GPW Innovation Day był działający w sektorze IT TenderHut. Spółka tworzy technologiczną grupę kapitałową, w skład której wchodzi 14 blisko współpracujących ze sobą firm operujących w takich krajach jak USA, Chiny, Dania czy Niemcy. Spółka posiada 8 międzynarodowych biur sprzedaży, oferuje usługi klientom z całego świata. TenderHut regularnie znajduje się na prestiżowej liście FT1000 – w 2019 r. osiągnęła najlepszy wynik spośród polskich firm.

Wśród spółek grupy są takie, które zajmują się tworzeniem systemów informatycznych oraz outsourcingiem IT, implementacją systemów klasy LIMS w laboratoriach, doradztwem prawnym dla softwarehouse’ów i startupów, cyberbezpieczeństwem, usługami z zakresu UX&Design. Oprócz tego spółki z grupy oferują m.in: platformę z obszaru PropTech oraz platformę grywalizacyjną z sektora HRTech, która motywuje pracowników. Spółki wchodzące w skład grupy oferują także wykorzystanie mocy gogli HoloLens do zarządzania pracą w laboratorium oraz wykorzystuje Mixed Reality do zmniejszania ryzyka zakażenia się wśród personelu medycznego.

– Pandemia koronawirusa spowodowała na pewno zmniejszenie planowanych wzrostów w tym roku. To też powód, dla którego musieliśmy mocniej pilnować cashflow’u i kondycji finansowej naszych klientów. To także punkt, który pozwolił nam sprawdzić, jak nasza organizacja po tych wszystkich wzrostach zachowuje się w sytuacjach kryzysowych – powiedział w prezentacji Robert Strzelecki, prezes TenderHut.

Spółka planuje wejście na rynek NewConnect w I kw. 2021 roku.

– To nasz pierwszy krok w kierunku giełdy. Planujemy pozyskanie kolejnych inwestorów i przeprowadzenie IPO przy wejściu grupy na rynek główny GPW – powiedział prezes TenderHut.

Exit Plan Games

Exit Plan Games w 2018 roku założyli Damien Monnier i Jose Telxeira. Obaj przez wiele lat pracowali przy dużych projektach (m.in. Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077). Studio chce skupić się produkcji nietuzinkowych gier wideo opartych o świeże koncepty.

– Chcemy tworzyć gry, w które gracz nie musi inwestować wiele godzin rozgrywki. Szanujemy czas ludzi, którzy chcą grać w nasze gry i chcemy dać im dobre doświadczenie – powiedział Jose Telxeira.

Pierwsza gra studia będzie połączeniem platformówki z elementami arcade’owej walki. Jej premiera początkowo we wczesnym dostępie planowana jest na pierwszą połowę 2021 roku.

Spółka jest w trakcie przekształcenia formy prawnej. Gdy tylko ten proces się zakończy, Exit Plan Games chce rozpocząć proces wejścia na NewConnect. Według prognoz, debiut powinien nastąpić w połowie 2021 roku.

– Mamy nadzieję, że grę uda nam się wypuścić w pierwszym kwartale przyszłego roku. Zależy nam żeby mieć już produkt w sprzedaży w czasie debiutu na NewConnect – powiedział Jose Telxeira.

Dark Point Games

Dark Point Games to toruński, niezależny producent gier z gatunku ActionRPG. Studio zostało założone w listopadzie 2019 roku przez pasjonatów, którzy tworzyli gry wideo od ponad dekady w różnych zasłużonych zespołach deweloperskich (m.in. Vivid Games, Techland, CIGames). Zebrane doświadczenie zamierzają wykorzystać przy produkcji własnych gier w segmencie premium indie.

Obecnie spółka pracuje nad pierwszym projektem, który nosi nazwę kodową Darkness. Gra będzie izometrycznym RPG-iem akcji z mechanikami z gier typu souls-like z proceduralnie generowanymi poziomami i powstaje na silniku Unreal Engine 4. Premiera we wczesnym dostępie planowana jest na 2021 rok. Spółka na produkcję gry pozyskała dofinansowanie w kwocie 2,35 mln zł z programu GameINN. Posłuży on do wdrożenia do gry autorskiej technologii sztucznej inteligencji GAIA (GroupAIAction).

– Ogólnym założeniem technologii GAIA jest zwiększenie immersyjności w grze przez urozmaicenie rozgrywki przez zaimplementowanie akcji grupowych. Jednostki przeciwników, które dotąd działały indywidualnie, w momencie połączenia z inną jednostką, zyskają dostęp do nowych funkcji – opisał system Daniel Mira, członek zarządu.

Studio kończy właśnie proces przekształcenia formy prawnej i planuje debiut na rynku NewConnect w II lub III kwartale 2021 roku.

Debiut na NewConnect planowany jest po premierze gry w wczesnym dostępie, aby udziałowcy mieli ogląd tego, jaka jest jakość produktu. Wejście na rynek publiczny będzie poprzedzone emisją akcji – powiedział Daniel Mira.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o DarkPointGames, ExitPlanGames, fallenleaf, farfromhome, Kool2Play, simteract, TenderHut, WoodenAlien)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR