Uniwheels AG to ósma spółka, która w tym roku debiutuje na GPW. Pierwsze transakcje zawarto po cenie 114,40 zł, czyli o blisko 9 proc. wyżej niż kurs odniesienia. Walory w ofercie publicznej sprzedawane były po 105 zł za sztukę. W puli było 4,8 mln akcji, z czego 95 proc. (4,56 mln) trafiło do inwestorów instytucjonalnych, a zaledwie 5 proc. (240 tys.) do inwestorów indywidualnych. Dla drobnych inwestorów mankamentem udanego debiutu jest fakt, że redukcja zapisów w ich transzy wyniosła 82 proc. Oferta była skonstruowana w taki sposób, że do inwestorów indywidualnych mogło trafić od 5 do 10 proc. ostatecznej liczby oferowanych akcji. Walory spółki motoryzacyjnej w systemie notowań ciągłych są obecne pod nazwą skróconą Uniwheels i oznaczeniem UNW.>> Sprawdź jak na tle rynku oraz sektora prezentują się wskaźniki Uniwheels
– Podczas roadshow spotkaliśmy się z ok. 70 instytucjami, z których niemal wszystkie wzięły udział w procesie budowania księgi popytu. Warty podkreślenia jest też fakt, że zagraniczni inwestorzy instytucjonalni aż z 8 krajów również postanowili wziąć udział w ofercie. (…) Popyt ze strony inwestorów instytucjonalnych okazał się tak duży, że zdecydowaliśmy się przydzielić im więcej akcji niż pierwotnie zakładaliśmy. Przy cenie 105 zł za akcję, popyt znacząco przewyższał liczbę oferowanych akcji. – powiedział Ralf Schmid, prezes zarządu Uniwheels AG.
Łączne wartość oferty wyniosła 504 mln zł brutto. Spółka z emisji nowych akcji pozyskała 252 mln zł, które zamierza wykorzystać do częściowego sfinansowania budowy nowego zakładu produkcyjnego w Stalowej Woli. Ponadto pozyskane środki powinny poprawić wskaźnik rentowności kapitału własnego oraz stworzyć podstawy finansowania ciągłego długoterminowego rozwoju grupy.
Grupa Uniwheels jest jednym z czołowych europejskich dostawców felg aluminiowych do samochodów osobowych oraz jednym z technologicznych liderów w biznesie felg aluminiowych. W zeszłym roku sprzedała 7,2 mln felg, 5 proc. więcej w ujęciu r/r. Dwie fabryki grupy zlokalizowane w Stalowej Woli odpowiadają za ok. 83 proc. całej produkcji. Trzecia znajduje się w niemieckim Werdohl. W 2014 roku wzrosły o 7,5 proc. do 362,6 mln EUR. EBITDA w tym czasie zwiększyła się o 22 proc. do 46,8 mln EUR., a zysk netto o 73 proc. do 22,8 mln EUR.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Uniwheels AG