spuwanaj
Advertisement
PARTNER SERWISU
nntmfmia

Notowania LPP i CCC rosną po świetnych wynikach za wrzesień

Omawiane walory: ,

Euforyczne wzrosty na kursie LPP to zasługa wrześniowej poprawy na poziomie marży handlowej. Zdaniem ekspertów, to dobry prognostyk dla nowej kolekcji. Z kolei obuwnicze CCC utrzymało wysoką dynamikę sprzedaży, która we wrześniu wyniosła 28 proc.

LPP wypracowało we wrześniu około 457 mln zł przychodów, co dało 20-proc. wzrost r/r. Sprzedaż internetowa skoczyła o 97 proc. do 11,6 mln zł. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wynosiła 59 proc. i była o ok. 1 pkt. proc. wyższa niż rok wcześniej. Dla porównania miesiąc temu spółka podała, że marża skurczyła się o 8 p.p. r/r do 45 proc., a przychody za sierpień wzrosły o 15 proc. Narastająco po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku dynamika przychodów grupy sięga 17 proc., co daje w sumie 4,164 mld zł. Na koniec września powierzchnia handlowa sklepów wynosi około 888 tys. m.kw., czyli 12 proc. więcej r/r. W kanale internetowy wzrost sprzedaży sięgnął 102 proc. do około 100 mln zł.

– Raport sprzedażowy LPP oceniamy pozytywnie. Spółka po raz kolejny w bieżącym roku zaraportowała wzrost sprzedaży na poziomie ok. 20 proc. r/r (przy wzroście powierzchni o ok. 12 proc, oznacza to wzrost sprzedaży porównywalnej). Pytaniem pozostaje natomiast, jak rozłożyły się obroty w poszczególnych markach, bowiem do tej pory na dużych plusach prezentowały się młodsze brandy grupy, natomiast problemy miało Reserved w Polsce, które odpowiada za bardzo dużą część biznesu. Zwracamy uwagę na rezultat dla marży brutto – LPP udało się podnieść pierwszą marżę o 1 p.p. do 59 proc. (od września ’14 mieliśmy do czynienia z ujemnymi odczytami), co summa summarum powinno być dobrym prognostykiem dla wyników nowej kolekcji. – komentuje DM BDM.

Źródło: Raiffeisen Brokers

Źródło: Raiffeisen Brokers

W CCC wrześniowy wzrost sprzedaży sięgnął blisko 28 proc. do 249 mln zł. Przychody w sklepach stacjonarnych poprawiły się o 14,5 proc. i wyniosły 206 mln zł. Miesiąc wcześniej dynamiki były wyższe. Sierpień przyniósł wzrost sprzedaży odpowiednio o 32 proc. i 19,5 proc. W ujęciu narastającym po trzech kwartałach łączna sprzedaż zwiększyła się o 32,5 proc. do 2,06 mld zł, a w detalicznych sklepach stacjonarnych o 19,4 proc. do 1,76 mld zł.

– Odczyt uważamy za całkiem dobry. Naszą uwagę zwracają dwa fakty. Po pierwsze, sprzedaż w sklepach stacjonarnych wyniosła 206 mln zł, co oznacza dynamikę rzędu 14-15 proc. r/r (rezultat nie najgorszy biorąc pod uwagę niezbyt sprzyjającą aurę). Po drugie, warto zwrócić uwagę na wysokie przychody wypracowane przez kanał internetowy (ok. 43 mln zł). – ocenia DM BDM. 

Źródło: Raiffeisen Brokers

Źródło: Raiffeisen Brokers

Dziś akcje CCC szukają równowagi po wczorajszym popołudniowym wybiciu o 3,5 proc. Natomiast akcje LPP do poniedziałkowego 14-proc. zrywu dziś dokładają kolejnych 6 proc.

wykres_lpp

wykres_ccc

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Mocne cięcia na liście top picks DM BOŚ. Analitycy pozbyli się akcji banków

    Na koniec wakacji analitycy DM BOŚ zdecydowali się na mocne wietrzenie portfela. Z listy top picks wypadły wszystkie banki i reprezentant sektora informatycznego. Jedyną nowością są rozpędzone ostatnio akcje LPP.

  • Przerwa w korekcie na GPW, w grze CCC, KGHM, Text i Medinice

    Pierwsza we wrześniu sesja na GPW rozpoczęła się od odreagowania 3-dniowych spadków, które w piątek cofnęły indeks WIG20 do poziomów z końca czerwca. Nie zmienia to jednak podażowego spojrzenia na polski i globalny rynek akcji, stąd pomimo optymistycznego startu miesiąca, wrzesień raczej przyniesie kontynuację spadkowej korekty.

  • Analiza Grupy CCC: Rekordowa EBITDA swoje, a kurs akcji swoje

    Analiza wstępnych wyników CCC za II kwartał 2025 roku pokazuje, że spółka osiągnęła historycznie rekordową EBITDA, ale jednocześnie wciąż zmaga się z wyzwaniami w sprzedaży i marżach, zwłaszcza w segmentach kluczowych dla strategii rozwoju.

  • Trump i Putin spotkają się ws. Ukrainy, w grze CCC, Arlen i KSG Agro

    Początek poniedziałkowej sesji na giełdzie w Warszawie przynosi realizację zysków, po tym jak w piątek WIG20 przebił barierę 3.000 pkt., a WIG zakończył tydzień na rekordach. Nastroje na rynkach globalnych wciąż jednak pozostają dobre, stąd powrót do wzrostów może nastąpić w każdej chwili. Inwestorzy liczą na pozytywne efekty rozmów Trumpa i Putina ws. Ukrainy.

  • Symboliczna korekta po czwartkowych rekordach, w grze CCC, PZU i Unimot

    Po tym jak w czwartek indeksy WIG i mWIG40 znalazły się na nowych rekordach, a WIG20 przekroczył barierę 3000 pkt., piątkowa sesja na warszawskiej giełdzie rozpoczęła się od realizacji zysków. Niezmiennie w centrum uwagi znajdują się spółki publikujące wyniki. Gorąco jest też na PZU. Cały czas ważnym rynkowym tematem pozostają rozmowy ws. zakończenia wojny w Ukrainie.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat