qwgddquc
Advertisement
PARTNER SERWISU
olvitnad

LPP spodziewa się strat za marzec, kwiecień i prawdopodobnie maj

Omawiane walory:

Pomimo podjętych przez LPP działań, wzrostu sprzedaży internetowej oraz pomocy rządowej, spółka spodziewa się odnotować straty za marzec, kwiecień i prawdopodobnie maj, poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. Otwarcia centrów handlowych według wiceprezesa można spodziewać się pod koniec czerwca

Fot. LPP

– Redukcje płac i pomoc rządowa nie pomogą nam w takim stopniu, że moglibyśmy odnotować zyski w miesiącach zamknięcia sklepów. Tak więc będziemy mieli straty w marcu, kwietniu i prawdopodobnie w maju. Mamy nadzieję, że po otwarciu sklepów odnotujemy jakieś zyski – powiedział Lutkiewicz podczas telekonferencji.

LPP otrzymuje wsparcie w Polsce w postaci dopłat do minimalnych pensji również dla większych firm. Natomiast w innych krajach, w których LPP posiada salony stacjonarne poziom wsparcia jest zróżnicowany.

– Szacowana miesięczna wielkość wsparcia na poziomie grupy to ok. 18 mln zł – czytamy w prezentacji spółki dotyczącej wpływu COVID-19 na jej działalność.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Miesięczny poziom kosztów wynagrodzeń dla całej grupy to ok. 90 mln zł (przed obniżką wynagrodzeń).

Jeśli chodzi o wsparcie w kwestii czynszów, to działanie polskiego rządu co do skali jednym z największych w regionie, podkreśliła LPP.

– Praktycznie brak wsparcia lokalnych rządów w tej kwestii na innych kluczowych rynkach – czytamy w prezentacji.

Miesięczny poziom czynszów dla całej grupy to ok. 100 mln zł.

Otwarcie centrów handlowych możliwe pod koniec czerwca

Właściciel takich marek jak Reserved, Cropp czy Sinsay oczekuje powolnego powrotu do otwarć centrów handlowych i spodziewa się, że wszystkie jej sklepy we wszystkich krajach mogą być otwarte dopiero w czwartym tygodniu czerwca 2020 r.

– Zakładamy powolny powrót do otwarć centrów handlowych, różny w zależności od kraju. Wszystkie sklepy LPP mogą być otwarte dopiero w czwartym tygodniu czerwca 2020 – czytamy w prezentacji dotyczącej wpływu COVID-19 na działalność LPP.

Wiceprezes Przemysław Lutkiewicz powiedział podczas wideokonferencji, że w pierwszym miesiącu po otwarciu sklepów sprzedaż będzie o ok. 90 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

– W szóstym miesiącu [po otwarciu sklepów] sprzedaż będzie o 30 proc. niższa r/r i taka sytuacja utrzyma się przez kilka miesięcy. Spodziewamy się, że stanie się tak dlatego, że część klientów będzie nadal obawiała się wychodzić z domu, a część będzie nadal preferować zakupy online, wzrośnie także bezrobocie – powiedział wiceprezes.

Spółka zakłada, że po otwarciu sklepów stacjonarnych, dynamiki sprzedaży e-commerce spowolnią, ale utrzymają się na wysokich dwucyfrowych poziomach.

– Spodziewamy się kontynuacji dynamicznego trzycyfrowego wzrostu sprzedaży e-commerce do momentu otwarcia sklepów stacjonarnych – czytamy dalej w prezentacji.

LPP zakłada także, że po otwarciu centrów handlowych celem spółki będzie efektywne wyprzedanie części towaru.

– Niesprzedana część towaru z kolekcji Wiosna/Lato zostanie przeniesiona do kolekcji Jesień/Zima 2020 lub Wiosna/Lato 2021 – czytamy także.

Zamówienia związane z kolekcją Jesień/Zima 2020 zostały zredukowane o 40%, podano dalej.

– Celem jest rozsądne zarządzanie wyprzedażą towaru. W 2020 roku możliwe czasowe odwrócenie tendencji na kapitale obrotowym. Powrót do znormalizowanych relacji kapitału obrotowego w 2021 – podkreślono w prezentacji.

Zapasy na koniec stycznia 2020 wyniosły 1 921 mln zł, a na koniec marca 2020 roku 2 049 mln zł. Zapasy dotyczą wyłącznie kolekcji Wiosna/Lato 2020, podano dalej.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat