
LPP miało wstępnie 40 mln zł straty EBIT w II kwartale roku obrotowego 2020/2021 (Fot. LPP)
LPP podało w komunikacie, że skonsolidowane przychody w II kw. br. (maj-lipiec 2020) wyniosły 2.100 mln zł (spadek o 10 proc. r/r), w tym w sklepach stacjonarnych wyniosły one 1.480 mln zł (spadek o 28 proc. r/r), a w e-commerce (online) wyniosły 620 mln zł (wzrost o 124 proc. r/r). Marża brutto (gross margin) wyniosła 1.010 mln zł (spadek o 13 proc. r/r).
Powierzchnia handlowa na koniec lipca 2020 roku wyniosła 1 297 tys. m2 (wzrost o 14 proc. r/r), a przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL wyniósł -36,2 proc. (wobec 0,9 proc. w II kw. ub.r.).
W I połowie br. grupa LPP osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 3.279 mln zł (spadek o 21 proc. r/r), stratę z działalności operacyjnej (EBIT) na poziomie 301 mln zł wobec 250 mln zł w I poł. 2019 r.
– Na koniec lipca 2020 roku pracowało 95 proc. wszystkich sklepów stacjonarnych – podano w komunikacie.
Dodatkowo spółka informuje, że na koniec I półrocza 2020 w pozycji „Pozostałe koszty operacyjne” utworzono odpisy na kwotę 135 mln zł ze względu na postępowanie sanacyjne w zależnej spółce niemieckiej.
– Obliczenia powyższych danych zostały dokonane według aktualnej wiedzy zarządu na dzień 3 sierpnia 2020 roku i mogą ulec zmianie po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych. Jednocześnie zarząd informuje, że szczegółowy raport finansowy za I półrocze 2020/21 zostanie opublikowany w dniu 8 października 2020 r. – czytamy także.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.