
Vercom rusza z IPO
Jeszcze w marcu Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom SA w rozmowie z redakcją StockWatch.pl zasygnalizował, że liczy na debiut giełdowy w I półroczu 2021 r. Wtorkowa decyzja KNF przybliża spółkę do realizacji tego planu. Oferta publiczna obejmie emisję nowych akcji oraz częściową sprzedaż akcji przez obecnych akcjonariuszy. Według wcześniejszych deklaracji, większościowy akcjonariusz (R22 ma 70,51 proc.) nie zamierza zmniejszać zaangażowania.
Firmami inwestycyjnymi w IPO są Pekao Investment Banking, mBank, Bank Polska Kasa Opieki – Biuro Maklerskie Pekao, Haitong Bank Oddział w Polsce.
Vercom to spółka z notowanej na GPW grupy R22. Firma działa w segmencie Communication Platform as a Service (CPaaS), co jest opisywane jako platformy/narzędzia do obsługi procesu komunikacji z klientami np. poprzez SMS-y, e-maile, powiadomienia push.
– Można powiedzieć, że styczność z CPaaS ma na co dzień praktycznie każdy z nas m.in. podczas robienia zakupów w Internecie, dokonywania płatności mobilnych, zamawiania jedzenia, czy taxi. CPaaS jest to rozwiązanie, które umożliwia firmom centralizację procesów komunikacji transakcyjnej oraz marketingowej w ramach jednej platformy. Mocno upraszczając jest to bardziej wyspecjalizowany SaaS w obszarze komunikacji, który umożliwia komunikację pomiędzy firmami a ich klientami za pośrednictwem jednej dedykowanej platformy powiedział prezes Vercomu.
W 2020 roku przychody Vercom wzrosły o 49 proc. r/r do 116,6 mln zł. Spółka zanotowała 26,3 mln zł skorygowanej EBITDA i 19,4 mln zł zysku netto.
– Chcemy zdobyć pozycję lidera w regionie CEE, dlatego w pierwszej kolejności chcemy się skupić na rozwoju w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Jest to bardzo perspektywiczny rynek z nadal niską penetracją e-commerce. Dodatkowo wyceny potencjalnych celów akwizycyjnych w tej części Europy są zdecydowanie bardziej atrakcyjne. Oczywiście myśląc o globalnej skali Vercom mamy z tyłu głowy rozwój w Europie Zachodniej, jednak traktujemy to jako cel w długoterminowy – zaznaczył Krzysztof Szyszka.
Vercom to spółka technologiczna, dostarczająca chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform as a Service). Wśród klientów spółki są zarówno tysiące małych i średnich firm, jak i liderzy nowoczesnych sektorów gospodarki (e-commerce oraz usługi wspierające ekosystem e-commerce m.in. logistyka, płatności elektroniczne czy digital marketing). Obecnie z usług grupy Vercom korzystają takie podmioty jak Allegro, OLX.pl, eobuwie.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA i wiele innych. Siedziba spółki mieści się w Poznaniu, natomiast biura zlokalizowane są w Warszawie, Pradze oraz Berlinie.