
Zarząd Sunday Energy: prezes Michał Sochacki i wiceprezes Artur Lipiński
– Z satysfakcją rozpoczynamy działalność naszej platformy typu marketplace dla podmiotów z rynku OZE – zarówno producentów, dystrybutorów, jak i klientów detalicznych i instytucjonalnych. Chcemy zaoferować im praktyczne narzędzie ułatwiające nawiązywanie relacji i zawieranie transakcji, co mamy nadzieję może mieć pozytywny wpływ na dalszy rozwój rynku OZE w Polsce. Użytkownicy SundayMarket zyskują dostęp do bazy firm, mają możliwość oceny kontrahentów i mogą zgłaszać zapotrzebowanie na usługi demontażu instalacji PV, oferowane przez naszą firmę. Już dziś widzimy zainteresowanie uczestników rynku naszym projektem i liczymy w perspektywie średnioterminowej na uzyskanie czołowej pozycji wśród podobnych rozwiązań na polskim rynku – powiedział prezes Sunday Energy Michał Sochacki, cytowany w komunikacie.
W pierwszym etapie działania serwisu SundayMarket.pl firmy oraz osoby indywidualne mają możliwość promocyjnego/bezpłatnego wystawiania przedmiotów nowych i używanych. Ponadto platforma będzie zawierać aktualne informacje związane z wydarzeniami z branży OZE.
– Sunday Energy w obszarze core biznesu zgodnie z założeniami realizuje cele i plany operacyjne, notując w porównaniu do analogicznych okresów minionego roku, systematyczne wzrosty sprzedaży. Jednocześnie utrzymujemy chęć debiutu na rynku NewConnect w ciągu najbliższych miesięcy – dodał Sochacki.
W 2021 roku firma zintensyfikowała sprzedaż na rynku węgierskim oraz kończy przygotowania do wejścia na rynki bałtyckie pod marką Sunday Energy Baltic. W obszarze handlowym, firma rozpoczęła sprzedaż zestawów: instalacja fotowoltaiczna (panele LEAPTON Solar) i pompa ciepła (pompa marki SPRSUN ze sprężarką koncernu Panasonic). Zamiarem spółki jest oferowanie klientom końcowym kompleksowych rozwiązań wspierających uzyskanie neutralności energetycznej w budownictwie indywidualnym.
Działalność Sunday Energy opiera się na podstawowym filarze fotowoltaicznym i uzupełniającym, związanym z dodatkowymi usługami i produktami dot. OZE, tj. pompy ciepła, magazyny energii itd. W pierwszym obszarze kluczową częścią biznesu jest import i sprzedaż paneli fotowoltaicznych oraz innych komponentów rynku PV (m.in. inwertery, falowniki). Spółka zajmuje się także developmentem farm oraz rozwija nowe kierunki biznesowe, dotychczas niewystępujące powszechnie na polskim rynku.