
(Fot. 11 bit studios)
– „Frostpunk 2” to pierwszy ogłoszony projekt z trzech, nad którymi pracują wewnętrzne zespoły deweloperskie spółki – podkreśla Przemysław Marszał, prezes zarządu 11 bit studios SA.
Jak informuje studio, w kontynuacji „Frostpunka” gracze ponownie wcielają się w przywódcę miasta, które do przetrwania i rozwoju potrzebuje zasobów i gdzie ekspansja oraz poszukiwanie nowych źródeł energii są nieuniknione. Apokaliptyczny świat poszedł jednak do przodu. Po erze węgla nową nadzieją na przeżycie dla resztek ludzkości i podbój mroźnego Frostlandu, jest rozwój przemysłu naftowego. Zmiany jednak nie przychodzą łatwo. Nie każdy bowiem, w różnorodnym i rozwarstwionym społeczeństwie, zgodzi się na nowy kierunek rozwoju.
Zespół pracujący nad „Frostpunkiem 2” liczy już blisko 70 osób i stale rośnie co sprawi, że jak zapewniają przedstawiciele spółki, sequel będzie grą o znacznie większej skali.
– Mamy więcej siły roboczej, aby skupić się na wszystkich aspektach gry: skali, poziomie wyszlifowania czy jakości doświadczenia gracza, niemniej naszą główną ambicją jest stworzenie czegoś więcej niż tylko kontynuacji – mówi Jakub Stokalski, Co-Director „Frostpunka 2”.
„Frostpunk”, którego premiera w wersji na komputery PC miała miejsce w kwietniu 2018 roku, sprzedał się do tej pory w liczbie daleko przekraczającej 3 mln kopii. Skumulowane przychody ze sprzedaży gry i płatnych dodatków wydanych w ramach Season Pass, przekroczyły już 120 mln PLN przy kosztach produkcji i marketingu rzędu kilkunastu milionów złotych.
W ramach kampanii promocyjno-marketingowej „Frostpunka 2” Spółka uruchomiła m.in. oficjalną stronę internetową gry oraz jej karty w serwisach: Steam, GOG i Epic Store, co oznacza rozpoczęcie budowy wishlist gry. W Internecie jest też dostępny trailer „Frostpunka 2”.