Marka Kubota to jeden z symboli lat 90. w Polsce. Po wypełnieniu niszy na tanie i wygodne obuwie marka stała się marką kultową. Od czasu reaktywacji marki w 2018 roku, Kubota kontynuuje swoje niezwykłe tradycje, łącząc je z najnowszymi trendami mody. Wszystkie produkty są zaprojektowane przez polskich projektantów i wykonane z wysokiej jakości materiałów.
– Rok 2020 i pierwsza połowa 2021 były nietypowe i nieprzewidywalne dla przedsiębiorców z powodu pandemii. Z jednej strony pandemia trwale zmieniła zachowania konsumentów, które skutkowały olbrzymim wzrostem popytu w e-Commerce, a z drugiej spowodowała zaburzenia w łańcuchach dostaw. Ustabilizowanie sytuacji dostaw jest dla nas kluczowe w 2022 r. – powiedzieli przedstawiciele zarządu Kubota SA.
– Chęć zwiększenia poziomu stanu zapasów dedykowana jest planami rozwojowymi spółki i chęcią zaspokojenia popytu we wszystkich kanałach sprzedaży, zarówno w sklepach stacjonarnych, punktach afiliacyjnych, u hurtowników jak i najważniejszym, e-Commerce – dodali.
Obecnie Kubota prowadzi podstawową działalność na rynku dóbr konsumpcyjnych w segmencie sprzedaży detalicznej i hurtowej odzieży, akcesoriów i obuwia – klapków. Firma sprzedaje swoje produkty głównie za pośrednictwem kanału e-Commerce, czyli własnego sklepu kubotastore.pl oraz marketplace’ów (Allegro, Amazon, Empik czy Morele).
– Zakupy przyszłości będą w dużej mierze hybrydowe i można sklasyfikować je za pomocą kilku stałych schematów. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Leroy Merlin Polska w ramach wdrożenia mobilnej platformy „Mobility”, sprzedawcy coraz częściej będą musieli zmierzyć się ze zjawiskami takimi jak ROTOPO, ROPO i showrooming – powiedzieli przedstawiciele zarządu Kubota SA.
– Sprzedaż stacjonarna stanowi uzupełnienie sprzedaży e-Commerce w różnych kontekstach, nie tylko na przestrzeni roku, ale także poszczególnych dni tygodnia. Sklep online www.kubotastore.pl ma najlepsze wyniki sprzedażowe w dniach niedziela-czwartek, w piątek-sobotę można zaobserwować zniżki. Z kolei sprzedaż stacjonarna ma najlepszą sprzedaż w dniach piątek-niedziela – dodali.
Sprzedaż B2B polega na współpracy z dużymi sieciami handlowymi jak np. sieć sklepów Biedronka oraz kilkudziesięcioma punktami sprzedaży stacjonarnej w całej Polsce (głównie w miejscowościach nadmorskich).
– Umowa z JMP jest umową ramową zawartą na czas nieograniczony, do której JMP składa kolejne formalnie wiążące zamówienia z około 9-miesięcznym wyprzedzeniem. Na nieformalnych spotkaniach zaplanowaliśmy zamówienia do końca 2022 r. – powiedzieli przedstawiciele zarządu Kubota SA.
Kubota posiada również 3 własne punkty w Warszawie oraz Poznaniu. Spółka zajmuje się również importem towarów z Azji i projektowaniem produktów własnych – obuwia, klapków, ubrań i akcesoriów.
– W 2022 r. chcielibyśmy otworzyć minimum 3 punkty handlowe. Bierzemy pod uwagę aglomerację takie jak Łódź, Wrocław, Gdańsk, Katowice, Kraków oraz Warszawę – powiedzieli przedstawiciele zarządu Kubota SA.
Spółka jest w trakcie oferty publicznej akcji i chce pozyskać od inwestorów 2,5 mln zł. Emisja została podzielona na dwie transze. Pierwsza transza oferty, skierowana do większych inwestorów, rusza 10 sierpnia 2021 r., a druga, która będzie miała charakter otwarty, 17 sierpnia 2021 r. pozyskane środki spółka przeznaczy m.in. na zatrudnienie kolejnych pracowników, rozwój funkcjonalności sklepu www.kubotastore.pl, oraz zwiększenie stanów magazynowych.
– Pozyskany kapitał zamierzamy przeznaczyć głównie na zwiększenie stanu zapasów, co pozwoli nam na rozszerzenie skali działalności i dalszy wzrost przychodowości. Szybki dostęp do większej ilości produktów (na który możemy sobie pozwolić dzięki naszemu nowemu magazynowi), otwiera dla nas kolejne kanały dystrybucji i pozwala zaspokoić szersze grono odbiorców, którzy wprost proporcjonalnie przełożą się na generowane przychody – powiedzieli przedstawiciele zarządu Kubota SA.