PARTNER SERWISU
wlpkayyr

Kubota: Kapitał z emisji pozwoli uruchomić kolejne kanały dystrybucji [relacja z czatu]

Omawiane walory:

Gośćmi wtorkowego czatu inwestorskiego w StockWatch.pl byli Piotr Kwiatkowski - Co-Founder i CEO oraz Alina Sztoch - Co-Founderka, COO i CMO Kubota SA. Tematem spotkania była trwająca oferta publiczna akcji Kubota SA i jej cele emisyjne w kwocie 2,5 mln zł oraz debiut na rynku NewConnect na przełomie IV kw. 2021 r. i I kw. 2022 r.

Marka Kubota to jeden z symboli lat 90. w Polsce. Po wypełnieniu niszy na tanie i wygodne obuwie marka stała się marką kultową. Od czasu reaktywacji marki w 2018 roku, Kubota kontynuuje swoje niezwykłe tradycje, łącząc je z najnowszymi trendami mody. Wszystkie produkty są zaprojektowane przez polskich projektantów i wykonane z wysokiej jakości materiałów.

– Rok 2020 i pierwsza połowa 2021 były nietypowe i nieprzewidywalne dla przedsiębiorców z powodu pandemii. Z jednej strony pandemia trwale zmieniła zachowania konsumentów, które skutkowały olbrzymim wzrostem popytu w e-Commerce, a z drugiej spowodowała zaburzenia w łańcuchach dostaw. Ustabilizowanie sytuacji dostaw jest dla nas kluczowe w 2022 r. – powiedzieli przedstawiciele zarządu Kubota SA.

– Chęć zwiększenia poziomu stanu zapasów dedykowana jest planami rozwojowymi spółki i chęcią zaspokojenia popytu we wszystkich kanałach sprzedaży, zarówno w sklepach stacjonarnych, punktach afiliacyjnych, u hurtowników jak i najważniejszym, e-Commerce – dodali.

Obecnie Kubota prowadzi podstawową działalność na rynku dóbr konsumpcyjnych w segmencie sprzedaży detalicznej i hurtowej odzieży, akcesoriów i obuwia – klapków. Firma sprzedaje swoje produkty głównie za pośrednictwem kanału e-Commerce, czyli własnego sklepu kubotastore.pl oraz marketplace’ów (Allegro, Amazon, Empik czy Morele).

– Zakupy przyszłości będą w dużej mierze hybrydowe i można sklasyfikować je za pomocą kilku stałych schematów. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Leroy Merlin Polska w ramach wdrożenia mobilnej platformy „Mobility”, sprzedawcy coraz częściej będą musieli zmierzyć się ze zjawiskami takimi jak ROTOPO, ROPO i showrooming – powiedzieli przedstawiciele zarządu Kubota SA.

– Sprzedaż stacjonarna stanowi uzupełnienie sprzedaży e-Commerce w różnych kontekstach, nie tylko na przestrzeni roku, ale także poszczególnych dni tygodnia. Sklep online www.kubotastore.pl ma najlepsze wyniki sprzedażowe w dniach niedziela-czwartek, w piątek-sobotę można zaobserwować zniżki. Z kolei sprzedaż stacjonarna ma najlepszą sprzedaż w dniach piątek-niedziela – dodali.

Sprzedaż B2B polega na współpracy z dużymi sieciami handlowymi jak np. sieć sklepów Biedronka oraz kilkudziesięcioma punktami sprzedaży stacjonarnej w całej Polsce (głównie w miejscowościach nadmorskich).

– Umowa z JMP jest umową ramową zawartą na czas nieograniczony, do której JMP składa kolejne formalnie wiążące zamówienia z około 9-miesięcznym wyprzedzeniem. Na nieformalnych spotkaniach zaplanowaliśmy zamówienia do końca 2022 r. – powiedzieli przedstawiciele zarządu Kubota SA.

Kubota posiada również 3 własne punkty w Warszawie oraz Poznaniu. Spółka zajmuje się również importem towarów z Azji i projektowaniem produktów własnych – obuwia, klapków, ubrań i akcesoriów.

– W 2022 r. chcielibyśmy otworzyć minimum 3 punkty handlowe. Bierzemy pod uwagę aglomerację takie jak Łódź, Wrocław, Gdańsk, Katowice, Kraków oraz Warszawę – powiedzieli przedstawiciele zarządu Kubota SA.

>> Zapis czatu inwestorskiego z z Piotrem Kwiatkowskim – Co-Founderem i CEO oraz Aliną Sztoch – Co-Founderką, COO i CMO Kubota SA znajdziesz tutaj

Spółka jest w trakcie oferty publicznej akcji i chce pozyskać od inwestorów 2,5 mln zł. Emisja została podzielona na dwie transze. Pierwsza transza oferty, skierowana do większych inwestorów, rusza 10 sierpnia 2021 r., a druga, która będzie miała charakter otwarty, 17 sierpnia 2021 r. pozyskane środki spółka przeznaczy m.in. na zatrudnienie kolejnych pracowników, rozwój funkcjonalności sklepu www.kubotastore.pl, oraz zwiększenie stanów magazynowych.

– Pozyskany kapitał zamierzamy przeznaczyć głównie na zwiększenie stanu zapasów, co pozwoli nam na rozszerzenie skali działalności i dalszy wzrost przychodowości. Szybki dostęp do większej ilości produktów (na który możemy sobie pozwolić dzięki naszemu nowemu magazynowi), otwiera dla nas kolejne kanały dystrybucji i pozwala zaspokoić szersze grono odbiorców, którzy wprost proporcjonalnie przełożą się na generowane przychody – powiedzieli przedstawiciele zarządu Kubota SA.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • WIG20 wraca poniżej 1.700 pkt., w centrum uwagi Pepco, CD Projekt i słaby debiut Kuboty

    Obawy wywołane rozwojem pandemii w Chinach psują nastroje na rynkach akcji i giełdowy debiut spółce KUBOTA. Dobra wiadomość jest taka, że zejście indeksu WIG20 poniżej 1.700 pkt. to póki co tylko spadkowa korekta, po 5. kolejnych tygodniach wzrostów.

  • Kubota z mocnym wzrostem przychodów i planem debiutu na NewConnect

    KUBOTA zamknęła rok 2021 z 65-proc. wzrostem przychodów względem 2020 r. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 190 tys. zł. Spółka podtrzymuje plan wejścia na NewConnect. Wniosek w tej sprawie ma trafić do GPW nie wcześniej niż na przełomie II i III kw. bieżącego roku.

  • Oferta publiczna akcji Kuboty zakończyła się sukcesem

    W trakcie oferty publicznej akcji KUBOTA SA, która zakończyła się przed czasem, udało się pozyskać 2,5 mln zł. Zapisy na akcje złożyło ponad 170 inwestorów. Następny cel spółki, wycenianej obecnie na 17 mln zł, to wejście na rynek NewConnect.

  • Kubota jest już spółką akcyjną i maszeruje na NewConnect

    KUBOTA w 2021 r. nie tylko rozszerzyła swoją ofertę produktową o pierwszą w historii kolekcję odzieży, ale także przekształciła się w spółkę akcyjną. Marka oferująca popularne w latach 90. klapki, trzy lata po reaktywacji zmierza na NewConnect. 10 sierpnia rozpocznie się oferta publiczna akcji spółki.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat