
Fot. spółka.
Początek marki Kubota sięga lat 90. XX wieku. Przywiezione z Chin intrygująco wyglądające klapki od razu podbiły serca milionów Polaków. Obecne w prawie każdym domu szybko zyskały status narodowego symbolu. Potwierdza to wymyślone przez klientów hasło „Kubota to nie klapki, to styl życia”.
– Kubota to marka stworzona przez fanów, a nie marketerów. To fani ukuli claim marki „Kubota to nie klapki, to styl życia” oraz zbudowali wokół Kuboty niezwykle barwną i bogatą w znaczenia subkulturę. Niewiele marek może poszczycić się równie silną społecznością. W takim ujęciu Kuboty są niczym dobro narodowe, a idea małej giełdy pięknie się w ten etos wpisuje. Marka dzięki ofercie publicznej spółki w końcu wróci do jej fanów – mówi Alina Sztoch, dyrektorka operacyjna i szefowa marketingu w spółce.
Przebieg emisji crowdfundingowej
Warunki oferty publicznej akcji zostaną zaprezentowane na crowdconnect.pl oraz na stronie emitenta. Z emisji akcji spółka chce pozyskać 2,5 mln zł. Firmą inwestycyjną oferującą akcje, jest Dom Maklerski INC SA z siedzibą w Poznaniu – zapisy na akcje przyjmuje bezpośrednio spółka.
Emisja została podzielona na dwie transze. Pierwsza transza oferty rusza 10 sierpnia 2021 r., a druga 17 sierpnia 2021 r.:
- zapisy na akcje w ramach pierwszej transzy będą przyjmowane w dniach od 10 do 16 sierpnia 2021 r. – transza ta jest skierowana do większych inwestorów, którzy mogą składać zapisy o jednorazowej wartości 25-250 tys. zł.
- zapisy na akcje w ramach drugiej transzy będą przyjmowane w dniach od 17 do 24 sierpnia 2021 r. – transza będzie miała charakter otwarty, a wartość pojedynczego zapisu to 5-25 tys. zł.
– Pieniądze z emisji pozwolą na pokonywanie kolejnych barier i jeszcze prężniejszy rozwój. Chcemy je przeznaczyć m.in. na zatrudnienie kolejnych pracowników, rozwój funkcjonalności naszego sklepu www.kubotastore.pl, oraz zwiększenie stanów magazynowych. W zeszłym roku nie byliśmy w stanie zaspokoić popytu. W tym roku wyciągnęliśmy wnioski i ze stabilnym finansowaniem zamierzamy mocno przeć do przodu – wyjaśnia Piotr Kwiatkowski, prezes zarządu.
Emitent oferuje od 96.154 do 192.307 akcji zwykłych na okaziciela serii D o wartości nominalnej 0,10 zł każda, po cenie emisyjnej 13 zł każda. Wycena spółki po ofercie akcji serii D przy założeniu objęcia wszystkich akcji, wyniesie około 17 mln zł.
Kubota, przy współpracy z INC SA, planuje ubiegać się o wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku NewConnect na przełomie 2021 i 2022 r.