
Fot. spółka
Miniony rok przyniósł wiele zmian w spółce. W 2021 r. Kubota Wear Sp. z o.o. przekształciła się w Kubota SA, co pozwoliło firmie pozyskać dodatkowy kapitał i rozpocząć proces związany z wejściem na rynek NewConnect. Nową prezeską zarządu została Alina Sztoch, dotychczasowa COO, CMO oraz Co-founderka, a wiceprezeską zarządu – Joanna Kwiatkowska, dotychczasowa CTO, szefowa pionu e-Commerce’u oraz Co-founderka. Funkcję wiceprezesa zarządu objął Piotr Kwiatkowski, dotychczasowy prezes zarządu, szef sprzedaży B2B i sprzedaży stacjonarnej oraz Co-founder.
W 2021 r. Kubota uplasowała publiczną ofertę akcji, z której pozyskała 2,5 mln zł oraz zrealizowała pierwszą w historii kolekcję odzieżową.
– W III kw. miała miejsce premiera pierwszej w historii marki kolekcji odzieży. W IV kw. odzież w e-Commerce stanowiła 5 proc. wartości zamówień. W listopadzie miała miejsce premiera nowej odsłony sklepu www.kubotastore.pl (dodanie nowych funkcjonalności oraz optymalizacja sklepu pod kątem UX, a także szybkości działania). Współczynnik konwersji nowego sklepu w porównaniu do współczynnika starego sklepu wzrósł o 250 proc., co odzwierciedla potencjał i wyniki nowego serwisu – czytamy w informacji prasowej.
W 2022 r. Kubota planuje osiągnąć pułap 20 mln zł przychodów oraz poprawić zyskowność. Spółka chce też zacieśnić współpracę z Jeronimo Martins Polska.
– Dzięki takim partnerom jak Jeronimo Martins Polska oraz prężnemu rozwojowi na innych polach udało nam się w ubiegłym roku osiągnąć pułap 10 mln zł przychodów. A ten rok będzie w naszej ocenie jeszcze mocniejszy, planujemy duże kampanie z topowymi markami w Polsce” – mówi Alina Sztoch, CEO i Co-founderka marki Kubota.
Aktualny pozostaje także cel wejścia na rynek NewConnect. Spólka zamierza złożyć wniosek o wprowadzenie na NewConnect nie wcześniej niż na przełomie II i III kw. bieżącego roku.
– Co do naszych planów dotyczących NewConnect, Spółka oczywiście realizuje działania związane z debiutem, ale biorąc pod uwagę obecne otoczenie rynkowe, zamierzamy zadebiutować w momencie uspokojenia się nastrojów. Nie chcemy robić debiutu dla debiutu, a połączyć go z przedstawieniem rynkowi wyników finansowych za pierwszą połowę roku. Zamierzamy złożyć wniosek o wprowadzenie na NewConnect nie wcześniej niż na przełomie 2 i 3 kw. bieżącego roku. O ile rok 2021 był dla nas kluczowy pod kątem strategii i zmian w firmie, to mamy nadzieję, że rok 2022 będzie przełomowy w kontekście wyników finansowych. Zakładamy, że zaprocentują dobre decyzje podejmowane na przestrzeni ostatnich kwartałów – dodaje prezeska firmy.