Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Firma została założona przez Piotra Prajsnara w 2011 roku, a na giełdzie zadebiutowała w tym samym dniu co Facebook – 18 maja 2012 roku, zasilając grono spółek notowanych na rynku NewConnect. Prowadzi działalność w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych. Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (data enrichment), co przekłada się nawet na kilkukrotny wzrost efektywności prowadzonych kampanii marketingowych.
– Sieć dystrybucji rozwijamy obecnie na dwa sposoby. Po pierwsze, cały czas rozbudowujemy własną bazę klientów oraz partnerów. Po drugie, chcemy inwestować w podmioty, które mają własną sieć dystrybucji danych i które możemy zasilić naszą technologią. Prowadzimy biznes internetowy, a więc fizyczne przedstawicielstwa na poszczególnych rynkach nie są niezbędne. Dzisiaj jesteśmy obecni głównie w Warszawie oraz Londynie. W przyszłości prawdopodobnie również w USA – powiedzieli Piotr Prajsnar i Piotr Soleniec, przedstawiciele spółki. – Przewagą naszego modelu biznesowego jest jego wysoki poziom skalowalności, który w segmencie Data enrichment nie pociąga za sobą konieczności istotnego zwiększania poziomu zatrudnienia – dodali.
Cloud Technologies 16 sierpnia opublikowało najlepszy wynikowo raport kwartalny od ponad 3 lat. Przychody netto grupy w II kwartale 2021 r. wyniosły 14 mln zł, co oznacza wzrost o 31 proc. r/r. EBITDA osiągnęła poziom 4,8 mln zł, notując dynamikę na poziomie 613 proc. r/r, a zysk netto zamknął się na rekordowym poziomie 2,2 mln zł.
– Na procentową dynamikę wzrostu zawsze wpływa baza porównawcza, która w pierwszym półroczu 2020 r. była stosunkowo niska, ze względu na wpływ pandemii. Drugie półrocze będzie bardziej wymagające, co widać było już w zaraportowanej sprzedaży miesięcznej segmentu Data enrichment do kluczowych klientów w czerwcu. Co kluczowe, cały czas istotnie poprawiamy wyniki w liczbach bezwzględnych, co przekłada się na wzrost prezentowanych wyników finansowych – skomentowali wyniki przedstawiciele spółki.
Piotr Prajsnar i Piotr Soleniec podkreślili, że Cloud Technologies aktualnie nie planuje żadnej emisji akcji.
– Biorąc pod uwagę stan naszych środków pieniężnych nie widzimy na ten moment sensownego uzasadnienia takiej emisji. Rozszerzenie polityki informacyjnej wynika przede wszystkim ze wzrostu dojrzałości i jakości naszej organizacji – zaznaczyli przedstawiciele spółki.
Aktualnie Cloud Technologies skupia się na rozwoju swojego głównego segmentu działalności – Data enrichment – który obejmuje monetyzację danych oraz autorską technologię DMP, służącą do ich przetwarzania. W planach spółki jest konsekwentnie realizowana globalizacja sprzedaży danych, w tym potencjalne akwizycje oraz kontynuacja inwestycji w najnowsze technologie, stanowiące dla spółki istotną przewagę konkurencyjną.
– Obecnie posiadamy własną platformę na technologię DMP, którą stworzyliśmy od podstaw we własnym zakresie. Natomiast z technologii DSP korzystamy na zasadzie licencji, dlatego rozważamy zakup kodu źródłowego, co pozwoli nam na uzyskanie pełni kontroli nad przedmiotowym oprogramowaniem. Warunki licencji DSP nie pozwalają nam również na oferowanie DSP na zasadach licencji do podmiotów trzecich – analogicznie do naszej technologii DMP. Dzięki zakupowi kodu źródłowego będziemy mogli rozwinąć nowy obszar działalności w postaci sprzedaży licencji na DSP – powiedzieli przedstawiciele Cloud Technologies SA.