rpfmshdh
Advertisement
PARTNER SERWISU
atpfplfl

Cloud Technologies: Rozwój naszego biznesu będzie polegał na dalszej globalizacji sprzedaży danych

Omawiane walory:

Gośćmi poniedziałkowego webinariu w StockWatch.pl byli Piotr Prajsnar i Piotr Soleniec, przedstawiciele zarządu Cloud Technologies. Tematem spotkania były wyniki finansowe, sytuacja w branży reklamy cyfrowej oraz strategia firmy na lata 2021-2023.

Cloud Technologies ma za sobą świetny rok. Spółka z sektora big data w 2021 r. zanotowała skokową poprawę wyników we wszystkich kluczowych pozycjach finansowych. Motorem napędowym był przede wszystkim segment data enrichment, obejmujący monetyzację danych oraz technologii do ich przetwarzania. Wynik EBITDA w 2021 roku wyniósł 17,5 mln zł, blisko trzykrotnie więcej niż w roku 2020, a zysk netto wzrósł do 8,7 mln zł, czyli o 8,1 mln zł r/r. Przychody osiągnęły poziom 55 mln zł, gdzie za 45 proc. wyniku, o 19 p.p. więcej niż przed rokiem, odpowiadał segment o strategicznym znaczeniu dla grupy – Data enrichment, cechujący się najwyższą marżowością i mający największy wpływ na dynamiczny rozwój spółki. W samym IV kwartale przychody Data enrichment wzrosły o 43 proc. r/r i 27 proc. kw/kw osiągając wynik 8,2 mln zł przy EBITDA na poziomie 5,5 mln zł, wyższym o 30 proc. r/r i 26 proc. kw/kw.

– Kluczowe znaczenie dla wyników finansowych oraz strategii spółki ma segment Data enrichment, w którym osiągnęliśmy rekordowe wyniki i jesteśmy z nich zadowoleni. Wyniki pozostałych segmentów, poza sezonowymi fluktuacjami, nie odbiegają istotnie od wewnętrznych założeń i mają ograniczony wpływ na wyniki finansowe grupy kapitałowej – powiedzieli przedstawiciele zarządu Cloud Technologies.

– W tej chwili dostarczamy dane do około 50 podmiotów, ta liczba sukcesywnie się zwiększa. Udział żadnego z klientów nie przekracza 20 proc., baza jest więc dobrze zdywersyfikowana – dodali.

Biznes Cloud Technologies jest podzielony na trzy segmenty między którymi zachodzą istotne synergie i każdy z nich jest istotny.

– Data acquisition pełni rolę segmentu, który pozyskuje znaczące ilości danych, monetyzowane następnie w segmencie Data enrichment. Data consulting jest dla nas z kolei po pierwsze, rentownym segmentem w perspektywie rocznej, a po drugie umożliwia nam obecność na rynku cyfrowej reklamy, dzięki czemu lepiej śledzimy trendy i zachodzące zmiany, a tym samym możemy efektywniej monetyzować segment Data enrichment. Natomiast zdecydowanie skupiamy się najbardziej na rozwoju segmentu Data enrichment, czego dowodem jest przyjęta przez nas strategia, skupiona praktycznie w całości na tym segmencie – powiedzieli przedstawiciele zarządu.

W listopadzie 2021 roku, Cloud Technologies ogłosiło strategię na lata 2021-2023, której celem jest osiągnięcie wiodącej pozycji dostawcy na globalnym rynku danych w ciągu najbliższych lat. Grupa planuje szereg inwestycji, które obejmą międzynarodowe akwizycje (około 10 mln zł), zakup technologii (około 15 mln zł), działalność B+R (około 10 mln zł) i rozpoczęty 15 lutego skup akcji własnych (około 15 mln zł) w celu realizacji programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników. Możliwość objęcia akcji uzależniona jest od stopnia realizacji warunku KPI w postaci skumulowanej EBITDA na poziomie 55 mln zł w latach 2021-2023. Finansowanie inwestycji pochodzić będzie ze środków własnych spółki, bez korzystania z długu lub emisji akcji.

Rozwój naszego biznesu będzie polegał głównie na dalszej globalizacji sprzedaży danych, poprzez rozwój współpracy z dotychczasowymi partnerami i pozyskiwanie nowych, międzynarodowych klientów; zwiększenie monetyzacji danych m.in. poprzez międzynarodowe akwizycje z własną siecią dystrybucji danych oraz poprzez rozwój własnych technologii wykorzystywanych w reklamie internetowej. Istotny jest również stały rozwój technologii, który pozwala nam przetwarzać coraz więcej danych oraz zwiększać jakość naszych produktów i usług – powiedzieli przedstawiciele zarządu Cloud Technologies.

– Na potrzeby programu motywacyjnego określiliśmy KPI w wysokości 55 mln skumulowanej EBITDA za lata 2021-2023. W roku 2021 wstępnie osiągnęliśmy 17,5 mln EBITDA, czyli w okresie 2022-2023, by spełnić KPI powinniśmy osiągnąć co najmniej 38 mln zł EBITDA. To pozwoli sfinansować inwestycje bez długu lub emisji akcji, dodatkowo spodziewamy się również zasilenia w postaci spłaty należności, być może uda nam się również pozyskać kolejne dotacje unijne. Dodatkowo w przypadku akwizycji mamy możliwość wykorzystania wcześniej już zakupionych akcji własnych, około 5,5 proc. – dodali.

>> Zapis czatu inwestorskiego z Piotrem Prajsnarem, prezesem zarządu oraz Piotrem Soleńcem, członkiem zarządu Cloud Technologies SA

Cloud Technologies jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r. Spółka chce przejść na rynek główny GPW do końca 2023 roku.

– Planujemy przejście na rynek główny GPW do końca 2023 roku. Będzie to transfer techniczny, który jest planowany bez dodatkowej emisji akcji – powiedzieli przedstawiciele zarządu.

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Cloud Technologies przejmuje kanadyjską spółkę

    CLOUD Technologies zawarł ze spółką Connected Interactive Inc. warunkową umowę nabycia 100 proc. udziałów w Data Desk Inc., spółce działającej na rynkach Ameryki Północnej i Południowej, współpracującej z globalnymi odbiorcami danych. Akwizycja jest elementem realizacji strategii rozwoju CLOUD Technologies na lata 2023 - 2025, która ma na celu zwiększanie przychodów w strategicznym obszarze sprzedaży danych i dalszy wzrost organiczny spółki.

  • Cloud Technologies miało 13,13 mln zł zysku netto, 27,54 mln zł znorm. EBITDA w 2024 r.

    CLOUD Technologies odnotowało 13,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 8,78 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk netto po normalizacji to 14,93 mln zł vs 11,12 mln zł.

  • Grupa Cloud Technologies wprowadziła na rynek narzędzie AI do analizy danych

    OnAudience - spółka należąca do Grupy CLOUD Technologies - wprowadziła na rynek narzędzie AI Audience Intelligence, które pozwala marketerom i agencjom przygotować precyzyjne grupy odbiorców do targetowania w reklamach online. Jest to jedno z pierwszych tego typu narzędzi AI na świecie.

  • Ostatnia prosta sezonu wyników za III kwartał. Oto jak poradziło sobie 8 małych spółek

    Giełdowe spółki mają czas do końca listopada na podsumowanie wyników za III kwartał. Rynkowi eksperci w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 sprawdzili, jak wypadła ostatnia porcja raportów wśród parkietowych maluchów.

  • Sprzedaż danych Cloud Technologies w czerwcu wzrosła o 15 proc. r/r

    CLOUD Technologies w czerwcu odnotował wzrost przychodów ze sprzedaży danych o 15 proc. r/r. Jak zaznacza spółka, wzrost jest wyłącznie wynikiem działań organicznych. Efekt niedawno przeprowadzonej akwizycji, czyli przejęcia norweskiej spółki NDR, ma być widoczny w wynikach IV kwartału 2024 r.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat