
CD Projekt ma gotową technologię do rozwoju trybu multiplayer
– Prowadziliśmy prace nad multiplayer od kilku lat w studiu we Wrocławiu. Teraz mamy nową technologię, która od razu jest bardzo dobra i to dodatkowy element ułatwiający zadanie. Należy pamiętać, że trzonem naszego myślenia jest tworzenie gier single player rozszerzonych o tryb multiplayer – powiedział Kiciński podczas spotkania z dziennikarzami.
Dodał, że doświadczenie z gry Gwint będzie wspierało plany projektów multiplayer w niektórych obszarach jak np. back-end. Zaznaczył jednocześnie, że projekt Sirius będzie miał multiplayer. To zapowiedzieliśmy – stwierdził prezes CD Projektu.
Przy aktualizacji strategii Kiciński wskazał, że CD Projekt zakłada, że większość przyszłych projektów będzie miała tryb multiplayer.
W kwestii prac nad technologiami prezes spółki zaznaczył, że dla projektu Polaris CD Projekt przygotowuje własne technologie i narzędzia do silnika Unreal 5. Zaznaczył, że jest konieczność dodatkowych prac, aby ta technologia była odpowiednia do projektu z otwartym światem, napędzanym historią. Do tego projektu firma musi na pewno dołożyć dodatkowy wysiłek, a w efekcie kolejne odsłony Polaris powinny już iść płynniej, kiedy technologia, narzędzia już będą funkcjonowały, zaznaczył prezes CD Projekt.
W aktualizacji strategii CD Projekt przewiduje m.in. realizowanie trzech „unikalnych, silnych i trwałych” franczyz. Planuje kontynuację wykorzystywania uniwersum „Wiedźmina” (3 projekty) i Cyberpunka 2077″ (1 projekt) oraz nowe, oryginalne IP – „Projekt Hadar”. Zarząd zapowiedział także otwarcie nowego studia w Ameryce Północnej, dodanie multiplayera do większości przyszłych projektów oraz dalszą ekspansję franczyz w stronę filmu i telewizji.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin” oraz superprodukcja „Cyberpunk 2077”.