
Fot. spółka
Remake gry Wiedźmin to projekt zasygnalizowany w nowej strategii CD Projektu pod nazwą Canis Majoris. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5 i korzystać będzie z rozwiązań technologicznych rozwijanych przez CD Projekt na potrzeby zapowiedzianej w marcu nowej wiedźmińskiej sagi. Za realizację projektu odpowiedzialne będzie studio Fool’s Theory, specjalizujące się w grach role-playing — w tym osoby, które wcześniej pracowały przy Wiedźminie 2: Zabójcach Królów oraz Wiedźminie 3: Dzikim Gonie. „Redzi” będą sprawować pełny nadzór kreatywny nad tworzeniem remake’u, który obecnie znajduje się na wczesnym etapie produkcji.
– Wiedźmin to był początek CD PROJEKT RED, od tego wszystko się dla nas zaczęło. To była nasza pierwsza gra i przełomowy moment dla studia. Remake jest równie ważny, bo będzie dla nowego pokolenia graczy okazją, by po raz pierwszy przeżyć początek historii Geralta – powiedział Adam Badowski, szef studia CD PROJEKT RED. – Dobrze znamy zespół Fool’s Theory, są wśród nich nasze koleżanki i koledzy, którzy pracowali z nami przy serii. Przede wszystkim to szalenie ambitni ludzie tworzący świetne gry. Znają materiał źródłowy i zdają sobie sprawę, że na ten remake gracze czekają od dawna. To dopiero początki tego projektu, ale wierzę, że warto będzie czekać – dodał Badowski
Fool’s Theory to studio stowarzyszone z 11 bit studios (ma 40 proc. udziałów w Fool’s Theory). Pochodząca z Bielsko-Białej spółka jest producentem gry „Vitriol” (nazwa robocza), której wydawcą będzie 11 bit studios.
– Bardzo cieszymy się, że niezwykle utalentowany zespół Fool’s Theory rozwija swój ogromny potencjał. Nie możemy doczekać się efektów jego pracy nad legendarną serią – komentuje Przemysław Marszał, prezes zarządu 11 bit studios.
– Bardzo się cieszę z szansy na ponowną współpracę z osobami zaangażowanymi w produkcję drugiej i trzeciej części „Wiedźmina”. Szczególnie, że mowa o remake’u gry, która jest bardzo bliska naszym sercom – mówi Jakub Rokosz, prezes zarządu Fool’s Theory. – Jesteśmy podekscytowani współpracą z CD Projekt Red, a naszym celem jest oddanie w ręce graczy kolejnej świetnej gry z kultowej serii Wiedźmin – dodaje Rokosz.
Gra „Wiedźmin” zadebiutowała w październiku 2007 roku i ukazała się tylko w wersji na komputery osobiste.