PARTNER SERWISU
milxktaf

Answear zwiększył przychody ze sprzedaży o ponad 40 proc. r/r w 2022 r.

Omawiane walory:

Answear trzyma wysokie tempo wzrostu biznesu. W 2022 r. e-commerce odnotował 973 mln zł przychodów ze sprzedaży (+42 proc. r/r), 61,8 mln zł EBITDA i 25,9 mln zł zysku netto. Wyniki za sam IV kwartał okazały się lepsze od konsensusu.

answear,wyniki,handel,online,ecommerce

Fot. spółka

– Trudne warunki makroekonomiczne i wybuch wojny przeciw Ukrainie nie przeszkodziły nam w konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, polegającej na rozbudowie oferty produktowej, zwiększeniu sprzedaży marek premium oraz efektywnej ekspansji geograficznej. Odnotowaliśmy dynamiczny wzrost zarówno na nowych rynkach, jak i na tych, na których byliśmy już obecni od dłuższego czasu, co potwierdza słuszność podejmowanych przez nas działań. W porównaniu do konkurencji, która boryka się ze spadkami wyników lub osiąga jedynie niewielkie wzrosty, nasza spółka zanotowała znaczący progres w wynikach sprzedażowych i finansowych – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.

>> W czwartek, 30 marca, o godz. 12:00 zapraszamy na webinar z Krzysztofem Bajołkiem, prezesem zarządu i Jackiem Dziadusiem, dyrektorem finansowym Answear.com SA

W minionym roku Answear powiększył udział marek premium w ofercie, który wyniósł 57 proc., co oznacza wzrost o 5 p.p. porównując do 2021 r. W samym IV kwartale ich udział wyniósł natomiast 60 proc. Jak zaznacza spółka, zwiększenie udziału marek premium w ofercie produktowej ma pozytywny wspływ na wyniki oraz wartość średniego koszyka.

– Oprócz zwiększania udziału marek premium w ofercie, na początku tego roku podpisaliśmy przedwstępną umowę przejęcia dwóch nowych marek: Sneakerstudio i PRM. Są to bardzo mocne brandy w segmencie premium sneaker & streetwear, charakteryzujące się relatywnie wysoką średnią wartością zamówienia, a także unikalną ofertą produktową, która dociera do młodego pokolenia na całym świecie – dodaje Krzysztof Bajołek.

W samym IV kwartale Answear zanotował 24,5 mln zł zysku EBITDA, co jest wynikiem o 11 proc. wyższym od oczekiwań analityków. Zysk netto wyniósł 16,8 mln zł i okazał się lepszy od konsensusu o 16 proc. Kwartalne przychody opiewały na 359 mln zł.

W 2022 r. nowootwarte rynki tj. Grecja, Cypr, Chorwacja i Słowenia odpowiadały za 26 proc. wzrostu sprzedaży całej spółki rdr. Warto również podkreślić, że spółka odnotowała udany powrót na ukraiński rynek, gdzie osiągnęła 34 proc. wzrostu r/r, mimo zawieszenia sprzedaży po wybuchu wojny na okres ponad dwóch miesięcy.

Answear.com w minionym roku zwiększył również budżet marketingowy do poziomu 153,8 mln zł, w porównaniu do 107,8 mln zł w 2021 r. W tym czasie Spółka przeprowadziła trzy szerokozasięgowe kampanie medialne na wszystkich rynkach, włącznie z czterema nowootwartymi.

– Konsekwentnie dążymy do zwiększania naszego budżetu marketingowego, który bezpośrednio wpływa na wzrost przychodów. Answear kontynuuje działania marketingowe w obszarze TV i video on-line, wykorzystując ciekawy i nieoczywisty przekaz, który przyciąga klientów oraz pomaga osiągać wyższe wzrosty sprzedaży – dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.

  • 10 mocnych spółek na lipiec wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji Torpolu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.

  • Realizacja zysków po dwóch mocnych sesjach, w grze Answear, Pepco i Mo-Bruk

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie upływa pod znakiem realizacji zysków (głównie wśród dużych spółek), po dwóch dniach mocnych wzrostów, gdy rodzimy parkiet był europejskim liderem. Bez wpływu na decyzje inwestorów jest debata nad wotum zaufania dla rządu Donalda Tuska, ale taki wpływ mogą mieć popołudniowe dane o inflacji w USA.

  • Answear: W ABB zwiększono liczbę akcji sprzedawanych do 3,67 mln szt. po 26 zł/akcję

    ANSWEAR otrzymał od MCI.PrivateVentures Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego zawiadomienie o zakończeniu przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż 2,85 mln akcji posiadanych przez akcjonariusza, a w ramach procesu ostateczna liczba akcji sprzedawanych została ustalona na 3 666 355 sztuk przy cenie sprzedaży 26 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat