
Fot. Spółka
Zysk operacyjny wyniósł 230,7 mln zł wobec 117 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 551 mln zł wobec 369 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3 639,4 mln zł w I kw. 2023/2024 wobec 3 034,2 mln zł rok wcześniej.
– W I kwartale 2023/24 Grupa osiągnęła 3,6 mld zł przychodów ze sprzedaży, tj. o ok. 20 proc. więcej niż w poprzednim roku. Wzrost przychodów Grupa uzyskała dzięki rosnącym sprzedażom w każdej marce. Największe przychody w ujęciu nominalnym odnotowała marka Sinsay (1,5 mld zł, 42 proc. całości sprzedaży). Intensywne otwarcia nowych sklepów stacjonarnych marki, wejścia na nowe rynki oraz utrzymująca się popularności zakupów w segmencie value-for-money to czynniki które przyczyniły się do wzrostu przychodów. Drugą marką pod względem wielkości sprzedaży w ujęciu nominalnym była marka Reserved, której sprzedaż wsparta była pozytywnym przyjęciem przez klientki oraz klientów kolekcji zarówno damskiej jak i męskiej – czytamy w sprawozdaniu finansowym.
Spółka podała, że w I kwartale 2023/24 Grupa wypracowała marżę brutto w wysokości 49,6 proc. – niższą r/r o 1,4 pkt proc. głównie ze względu na rosnący udział marki Sinsay w przychodach (która charakteryzuje się najniższą marżą z pośród całego portfolio marek LPP) oraz prowadzone akcje promocyjne wspierające sprzedaż marek Grupy w I kw. Dodatkowo na marżę brutto wpływ miał mniej korzystny r/r kurs USD/PLN.
– W rezultacie GK LPP w I kwartale 2023/24 osiągnęła zysk netto z działalności kontynuowanej na poziomie 112 mln zł wobec 27 mln zł rok wcześniej, przy rentowności netto na poziomie 3,1 proc. (wobec 0,9 proc. w roku poprzednim) – podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2023 r. wyniósł 183 mln zł wobec 123,8 mln zł zysku rok wcześniej.
LLP miało dwucyfrowe dynamiki sprzedaży offline, stabilną r/r sprzedaż online w V-VI
LPP zanotowało dwucyfrowe dynamiki sprzedaży offline i stabilne r/r sprzedaże online w maju i czerwcu br., co pozwala na podtrzymanie wcześniejszych zapowiedzi 18 mld zł przychodów grupy w r.obr. 2023/2024, tj. wzrostu o ok. 20 proc. r/r, z czego 25 proc. wzrostu r/r w kanale sprzedaży stacjonarnej oraz stabilnego poziomu w kanale internetowym.
– W naszych planach na 2023/2024 umacniają nas wyniki za II kwartał (do daty publikacji raportu) tj. dwucyfrowe dynamiki sprzedaży offline, stabilne r/r sprzedaże online oraz pozytywny wpływ na sprzedaż wydarzeń okolicznościowych w miesiącach maj-czerwiec – czytamy w raporcie.
Spółka podtrzymała wartość capex w wysokości 1,1 mld zł na rok obrotowy 2023/2024, rozpoznając w jego strukturze 800 mln zł na salony, 50 mln zł na biura, 120 mln zł na logistykę oraz 80 mln zł na IT i pozostałe wydatki.
Spółka podtrzymała też cel marży brutto na sprzedaży na poziomie 51-53 proc., oszczędności kosztowe (performance marketing, logistyka) na ponad 0,5 mld zł i marżę EBIT ponad 10 proc.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów.