jnjyrutp
Advertisement
PARTNER SERWISU
jserdqsy

Wojewódka, PKP Cargo: Chciałbym, by restrukturyzacja zakończyła się w 2026-2027 r.

Omawiane walory:

P.O. prezesa PKP Cargo Marcin Wojewódka liczy, że proces restrukturyzacji spółki zakończy się w 2026-2027 r., wynika z jego wypowiedzi.

pkpcargo, restrukturyzacja, akcje,

Źródło: Spółka

– Chciałbym, żeby [proces restrukturyzacji PKP Cargo zakończył się] jak najszybciej, to znaczy chciałbym, żeby to było w 2026-2027 roku, ale musimy sobie jasno powiedzieć, że jesteśmy na początku drogi uzdrawiania PKP Cargo – powiedział Wojewódka w Tok FM.

– Musimy przeprowadzić duże strukturalne zmiany, nie tylko w obszarze pracowniczym, bo to jest tylko część. Musimy wyzbyć się niepotrzebnych nieruchomości, musimy zreorganizować spółkę. Musimy zmienić lokalizacje, w których działamy: wycofamy się z kilkudziesięciu lokalizacji; w kilkudziesięciu zostaniemy. Musimy sprzedać niepotrzebny tabor – wagony, lokomotywy, na które nie mamy, nie będziemy mieli pracy – doprecyzował.

Podkreślił, że planowana jest gruntowana reorganizacja spółki.

– My musimy gruntownie przeorganizować spółkę – tego nie robi się w miesiąc – zaznaczył.

>> Co dalej z kursem akcji PKP Cargo – analiza techniczna

Zwrócił uwagę, że należności spółki sięgają kilkuset milionów złotych, a zaległości w płatnościach dotyczą niemal każdego kontrahenta.

– Zalegamy i to poważnie, no niestety to są setki milionów złotych […]. Mamy bardzo dużo przeterminowanych należności […], mamy opóźnienia z płatnością za prąd do naszych lokomotyw […], mamy opóźnienia w płatności za dostęp do torów do spółki PKP PLK. W sumie nie ma kontrahenta, do którego nie mielibyśmy jakichś opóźnień, także wobec podmiotów prywatnych – podkreślił.

Doprecyzował, że większość zaległości dotyczy PKP PLK czy innych spółek Skarbu Państwa.

25 lipca PKP Cargo otrzymało od Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy postanowienie o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat