
Sprzedaż danych Cloud Technologies w czerwcu wzrosła o 15 proc. r/r
Polska firma technologiczna kontynuuje wzrost sprzedaży danych do kluczowych klientów w walucie bazowej (USD), pomimo wysokiej bazy wyników z poprzedniego, rekordowego pod względem sprzedaży roku. W 2023 roku przychody ze sprzedaży danych w walucie bazowej wzrosły o 23,5 proc. r/r.
– Obecnie raportowane wyniki odnoszą się do bardzo wysokiej bazy przychodów z czerwca ubiegłego roku, kiedy przychody ze sprzedaży danych do kluczowych klientów wzrosły o 36 proc. r/r. Systematycznie rosnąca sprzedaż danych potwierdza skuteczność naszej strategii rozwoju, która już zapewniła nam długoterminowy wzrost przychodów i rosnącą marżowość – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. – Wzrost organiczny jest podstawą naszego rozwoju, ale z sukcesem realizujemy też akwizycje, które umożliwiają nam dalsze wzrosty w oparciu o przejmowane sieci dystrybucji danych. Zrealizowana w lipcu tego roku transakcja zakupu norweskiej spółki Nordic Data Resources będzie miała pozytywny wpływ na nasze wyniki, jednak będzie to widoczne dopiero w ostatnim kwartale tego roku, a pełny efekt w wynikach przyszłego roku – dodaje prezes Prajsnar.
Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80 proc. przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie.
W 2023 roku Cloud Technologies ponownie poprawiła wyniki sprzedaży danych osiągając w tym zakresie najlepsze poziomy w historii. Mimo bardzo wysokiej bazy (38,5 mln zł w 2022 r.) roczne przychody ze sprzedaży danych wzrosły o 15,8 proc. r./r. (23,5 proc. w walucie bazowej, czyli USD), do 44,6 mln zł. Natomiast I kwartał 2024 r. był najlepszym pierwszym kwartałem w historii Grupy Cloud Technologies. Przychody ze sprzedaży danych osiągnęły poziom 10,7 mln zł. Wyniki za I półrocze 2024 r. spółka przedstawi 16 września br.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka była notowana na rynku NewConnect od 2012 r., a w grudniu 2022 r. przeszła na rynek główny GPW.