
Sprzedaż danych Cloud Technologies w maju br. wzrosła o 4 proc. r./r.
– Rośniemy mimo wysokiej bazy, co potwierdza efektywność naszej strategii rozwoju. Warto przypomnieć, że w 2023 wypracowaliśmy najlepsze wyniki sprzedaży danych w naszej historii – przychody wyniosły 44,6 mln zł, co stanowiło wzrost o 15,8 proc. r/r. Wzrost organiczny jest podstawą naszego rozwoju, jednak zgodnie ze strategią realizujemy też działania inwestycyjne mające na celu zwiększenie sprzedaży danych. Jednym z nich jest zamknięta w lipcu tego roku transakcja przejęcia norweskiej spółki NDR, która ma na celu poszerzenie kanałów dystrybucji naszych danych, co w konsekwencji pozytywnie wpłynie na wzrost dynamiki danych w przyszłości. Spodziewamy się, że pozytywny efekt synergii zaczniemy obserwować począwszy od czwartego kwartału tego roku. Patrząc na pozytywne prognozy dla rynku reklamy oraz nasze inicjatywy na rzecz zwiększania utylizacji danych również na rynku AI widzimy przestrzeń do rozwoju sprzedaży w kolejnych miesiącach – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80 proc. przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka była notowana na rynku NewConnect od 2012 r., a w grudniu 2022 r. przeszła na rynek główny GPW.