
Grodno planuje dywidendę i aktywne akwizycje w strategii do 2030 r.
Dywidenda zależna od wyników
– [Dywidenda] będzie jak najbardziej. Historia pokazuje, że jesteśmy spółką dywidendową, lubimy dzielić się wypracowanym zyskiem – mówi Andrzej Jurczak, prezes Grodna.
Prezes zaznaczył, że fundamentem decyzji pozostają potrzeby rozwojowe spółki.
– Natomiast […] jesteśmy zainteresowani tym, żeby ta dywidenda była. Tak że zapowiadam, że pozytywnie myślimy o wypłacie dywidendy. Oczywiście jak tylko wyniki kolejnych lat na to pozwolą – dodaje Jurczak.
Konsolidacja i rozwój sieci
Zarząd ocenił, że rynek, na którym działa Grodno, będzie się konsolidował, a spółka – podobnie jak dotychczas – chce być istotnym graczem zarówno w przejęciach, jak i w rozwoju organicznym.
– Doszliśmy do 100 placówek, nastąpiła optymalizacja i w tym momencie mamy 92 bardzo dobre placówki z tendencją wzrostową – wskazuje prezes.
Finansowanie i cele strategiczne
Spółka planuje utrzymywać wskaźnik dług netto/EBITDA maksymalnie na poziomie 3,5x.
– Spółka w ostatnim roku zmniejszyła zaangażowanie dłużne i jeśli sytuacja będzie na to pozwalać, w najbliższych okresach będziemy ten trend kontynuować – podkreśla Jurczak.
Zgodnie ze strategią na lata obrotowe 2025/2026–2029/2030, Grodno zakłada osiągnięcie 2 mld zł przychodów rocznie i marży EBITDA na poziomie co najmniej 5 proc., co może oznaczać przekroczenie 100 mln zł EBITDA. Spółka planuje w tym czasie przeznaczyć na inwestycje 120 mln zł.
Grodno to największy polski dystrybutor artykułów elektrotechnicznych, obecny na rynku od 1990 r. Sprzedaż prowadzi w modelu multikanałowym: przez sieć ponad 90 punktów handlowych, centralne centrum dystrybucyjne oraz rozwijaną platformę e-commerce.