Brokerzy w kontekście spodziewanego odbicia na rynku reklamy coraz łaskawszym okiem spoglądają na spółki medialne. We wtorek UBS odtajnił najnowsze raporty z podwyższonymi wycenami dla Cyfrowego Polsatu i TVN. Jak podaje PAP, dla pierwszej ze spółek podniesiono cenę docelową z 18,50 zł do 23 zł. Jednocześnie podtrzymano zlecenie kupuj. Analitycy biura wskazują, że podniesienie ceny wynika ze spodziewanej poprawy na rynku reklamy oraz kontynuacji dobrych wyników spółki w segmencie płatnej telewizji.
Z kolei akcje TVN wyceniono na 11 zł za sztukę, czyli o 1 zł więcej niż przy poprzedniej rekomendacji. Jednocześnie utrzymano zalecenie neutralnie. Tu analitycy podkreślają, że wycena akcji TVN odzwierciedla spodziewaną poprawę na rynku reklamy oraz sprawną politykę kosztową spółki.>> Techniczną stronę waloru znajdziesz w ATTrader.pl
Miesiąc temu StockWatch.pl zasygnalizował, że spółki medialne wracają do łask inwestorów. Trend nie jest przypadkowy, bo w ocenie ekspertów, obecnie rynek jest w okolicach dołka reklamowego cyklu, po którym powinno nastąpić odbicie. W I kwartale tego roku krajowy rynek reklamy skurczył się o 7,5 proc., a w całym 2012 roku stracił się r/r o 5,6 proc. Scenariusz bazowy opracowany przez DM PKO BP zakłada 6-proc. spadek całego rynku reklamy w 2013 roku i 6 proc. odbicie rynku w 2014 roku.
>> Zdaniem analityków przepytanych przez StockWatch.pl, zaczyna się gra pod poprawę sytuacji, bo rynek najgorsze ma już za sobą. >> 4 medialne gwiazdy, które rozbłysną na ożywieniu rynku reklamy.
Na wtorkowej sesji akcje Cyfrowego Polsatu tracą na wartości, a zyskuje TVN. Jednak trzymiesięczna stopa zwrotu pierwszej spółki jest wyższa i wynosi 22 proc. Dla TVN jest to 7 proc. Od początku roku jest to odpowiednio 16 proc. i 1 proc. na plusie.