W kwietniu CCC wypracowało 21,4-proc. wzrost przychodów w ujęciu r/r., notując obrót w kwocie 217,1 mln zł. Narastająco do początku roku grupa uzyskała ponad 20-proc. wzrost i 647,9 mln zł. Przychody ze sprzedaży detalicznej za kwiecień wyniosły 207,7 mln zł, co oznacza poprawę o 22,1 proc. w ujęciu r/r. Po pierwszych czterech miesiącach jest to odpowiednio 618,4 mln zł i 20 proc.
Kwietniowa sprzedaż LPP wzrosła o około 1 proc. w ujęciu r/r do 383 mln zł. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 56 proc., obniżając się o 6 p.p. Narastająco w okresie styczeń-kwiecień tego roku grupa wypracowała 1.386 mln zł przychodów, co dało 5-proc. wzrost. Powierzchnia handlowa sklepów na koniec kwietnia wyniosła ok. 749,8 tys. mkw. i była większa o 18 proc. r/r.
– Wyniki LPP są bardzo słabe. Kwiecień jest właściwie jeszcze słabszy niż poprzednie miesiące. Sprzedaż LFL jest głęboko na minusie i bardzo rozczarowuje marża brutto na sprzedaży, która spadła o 6 pkt. proc. Zysk brutto na sprzedaży spadł o 8 proc. r/r. To głęboki spadek r/r, nienotowany od lat. Spółka ma trzy problemy: po pierwsze, efekt walutowy w Rosji, po drugie, słaba sprzedaż LFL w Polsce, a po trzecie, duże zapasy w związku z gorszą sprzedażą i brakiem otwarć w Rosji w tym roku. To widać w słabej marży. Patrząc na to co spółka pokazała, raczej trudno o optymizm. Patrząc na bazę porównywalną rdr, to wydaje się, że drugi kwartał pewnie będzie dla spółki bardzo trudny. – ocenia Małgorzata Kloka, analityk Pekao IB (PAP).
Teraz rynek czeka na publikację raportów spółek modowych za I kwartał 2015 r. Już w czwartek uczyni to CCC. W I kwartale sprzedaż grupy wzrosła w ujęciu r/r o 19 proc. przy średnim wzroście powierzchni o 24,5 proc. Analitycy Millennium DM oczekują, że po wyjątkowo dobrej marży w I kw. 2014 r., teraz obniży się ona o około 2,5 p.p. r/r do 49,8 proc. Będzie to przede wszystkim skutek skokowego wzrostu USD/PLN pod koniec ubiegłego roku. Prognozowana przez biuro EBITDA za I kwartał 2015 r. to minus 6,3 mln zł wobec plus 15,8 mln zł przed rokiem. Na poziomie netto założono zysk w wysokości 0,7 mln zł wobec 0,4 mln zł. LPP publikuje raport 12 maja. Prognozowany przez Millennium DM wzrost przychodów to 6,3 proc. przy 22,8-proc. wzroście powierzchni sklepów. Szacowany przez biuro zysk EBITDA to 15,6 mln zł, co daje spadek o 82,9 proc. r/r. Na poziomie netto założono 57,9 mln zł straty wobec minus 14,9 mln zł rok wcześniej.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom LPP
W poniedziałek mieliśmy korektę na akcjach CCC i LPP. W tym roku różnie zachowują się notowania liderów segmentu modowego. Od początku roku akcje CCC zyskały 39 proc., a LPP 2,5 proc.

Porównanie kursów akcji CCC i LPP na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy.