Alior Bank: Z bankowości internetowej korzysta 70 proc. Polaków, 45 proc. używa aplikacji mobilnej

Omawiane walory:

Z bankowości internetowej korzysta 70 proc. Polaków, natomiast 45 proc. używa aplikacji mobilnej, wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Alior Banku. Podstawowymi operacjami wykonywanymi przez ankietowanych w kanałach mobilnych jest sprawdzenie stanu rachunku (95 proc.) oraz realizacja przelewów (91 proc.). Czterech na dziesięciu użytkowników aplikacji bankowej kupuje za jej pomocą bilet komunikacji miejskiej, a co piąty opłaca miejsce parkingowe. Natomiast więcej niż co dziesiąty składa przez telefon wniosek o pożyczkę.

bankowosc, smartfony, aplikacje

91 proc. ankietowanych robi przelewy za pomocą smartfona

– Celem badania było sprawdzenie, co Polacy myślą o nowoczesnej bankowości. Zależało nam, aby zweryfikować, jak możliwości, które dają kanały mobilne, wykorzystują mieszkańcy wsi i dużych miast, a także, czy istnieje rozdźwięk między młodszym a starszym pokoleniem. Okazuje się, że wśród wszystkich grup kanały cyfrowe zyskują popularność. Potwierdza się również to, że zwyczaje klientów nieustannie się zmieniają – dziś większość spraw związanych z finansami wolimy załatwiać zdalnie – powiedziała menedżer ds. badań marketingowych i rozwoju w Alior Banku Dorota Mielewczyk.

Jak wynika z badania, blisko co czwarty Polak korzystający z usług finansowych w ogóle nie korzysta z kanałów cyfrowych. W tej grupie osób, prawie 30 proc. jako główną barierę wskazuje kwestię bezpieczeństwa. Najczęściej taka obawa towarzyszy respondentom w wieku 25-34 lata (42 proc.). To jednak nie jedyna przeszkoda, o której wspominają uczestnicy. Co piąty odpowiedział, że problemem jest przede wszystkim brak wiedzy na temat możliwości, jakie daje bankowość internetowa. Dla co dziesiątego badanego istotnym ograniczeniem jest również brak odpowiedniego sprzętu.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Coraz więcej osób decyduje się na zakupy przez internet. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Alior Banku, konsumenci płacą przelewem równie chętnie jak gotówką. Takie sposoby płatności jak płatność gotówką za pobraniem, zwykły przelew oraz przelew pay-by-link zyskały po blisko 50 proc. wskazań. Kupując w sieci, Polacy często też posługują się karta – tym sposobem płaci 44 proc. ankietowanych. Z kolei z płatności telefonem typu BLIK korzysta na razie co piąty badany.

Wzrost zainteresowania zakupami online nie oznacza jednak, że sklepy stacjonarne straciły swoich zwolenników. Do tej pory spora grupa konsumentów decyduje się na kupowanie w tradycyjny sposób.

– Jeśli chodzi o zakupy w stacjonarnych punktach, to najbardziej popularne pozostają karta i gotówka. Tę pierwszą wybiera ponad 82 proc., tymczasem banknotami płaci trzy czwarte Polaków. Co ciekawe, w takich miejscach już co piąty klient banku decyduje się na użycie kodu BLIK. Wyniki badania wyraźnie pokazują więc, że dla Polaków istotnym kryterium podczas płacenia jest wygoda i szybkość transakcji. Telefon to najwygodniejsza forma płatności już dla 37 proc. klientów – dodała Mielewczyk.

Zebrane wśród ankietowanych odpowiedzi pokazują, że na zagraniczne wyjazdy Polacy wciąż chętniej wolą zabierać gotówkę. Na taką odpowiedź wskazuje ponad 60 proc. uczestników badania. Więcej niż połowa ma jednak w pogotowiu kartę płatniczą, a 30 proc. korzysta z bankomatu. Poza granicami kraju niemal co dziesiąty Polak płaci za produkty i usługi za pomocą telefonu. Wybór nowoczesnych metod płatności częściej deklarują osoby do 34. roku życia, podczas gdy wśród osób starszych (powyżej 60. r.ż.) jest to zaledwie 1 proc.

Ankietowani udzielili także odpowiedzi na pytanie o to, w jakim stopniu zaawansowanie technologiczne oferowanych funkcjonalności jest dla nich istotne. Wyniki pokazują, że dla 70 proc. respondentów wprowadzanie przez bank kolejnych rozwiązań jest ważną kwestią, natomiast tylko dla co czwartego nie ma to większego znaczenia.

Badanie zrealizowane na zlecenie Alior Banku przez Kantar Polska na przełomie listopada i grudnia 2019 roku. Badanie miało charakter ilościowy, w ramach którego przeprowadzono wywiady przy użyciu techniki CATI, na reprezentatywnej próbie ubankowionych Polaków 18+.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT Alior, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR