Allegro miało ponad ćwierć miliarda złotych zysku netto w IV kwartale 2020 r.

Omawiane walory:

Allegro odnotowało 260,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto w IV kw. 2020 r. wobec 123,9 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk netto wyniósł odpowiednio: 287,6 mln zł wobec 127 mln zł zysku rok wcześniej.

Francois Nuyts, prezes Allegro. Fot. spółka

Zysk operacyjny wyniósł 394,9 mln zł wobec 267,3 mln zł zysku rok wcześniej.

Wynik EBITDA wyniósł 513,5 mln zł wobec 380,6 mln zł rok wcześniej, natomiast skorygowana EBITDA sięgnęła odpowiednio: 533,5 mln zł wobec 384,3 mln zł rok wcześniej.

Wyniki skorygowane podano z wyłączeniem jednorazowych wydatków związanych z przygotowaniem pierwszej oferty publicznej Allegro.eu oraz kosztów związanych z programami motywacyjnymi, przyznaniem akcji pracownikom i refinansowaniem kredytów, poniesionych głównie w trzecim kwartale 2020 r., wyjaśniła spółka.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 299 mln zł w IV kw. 2020 r. wobec 805,6 mln zł rok wcześniej.

– Czwarty kwartał to tradycyjnie najważniejszy okres w branży handlowej. W tym okresie przyciągnęliśmy na naszą platformę około 400 tys. nowych klientów. Liczba aktywnych kupujących sięgnęła tym samym blisko 13 mln, a każdy z nich wydał w minionym roku na Allegro.pl średnio prawie 2 700 zł, czyli 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Zyskują na tym sprzedający, którzy w czwartym kwartale zwiększyli sprzedaż o 57,5 proc. do 10,85 mld zł – powiedział prezes Allegro Francois Nuyts, cytowany w komunikacie.

>> POLECAMY: Jak inwestować na giełdzie (ze StockWatch.pl)?

W IV kwartale 2020 r. wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy wyniosła 10,85 mld zł, co stanowi wzrost o 57,5 proc. r/r, natomiast w całym ubiegłym roku sięgnęła 35,11 mld zł, czyli o 54 proc. więcej niż w 2019 r. Liczba aktywnych kupujących na koniec 2020 r. wynosiła 13 mln i była o 14,2 proc. wyższa niż rok wcześniej. Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu minionego roku sięgnęła 2,7 tys. zł, co oznacza wzrost o 36 proc. r/r.

Prezes zwrócił też uwagę na „dynamicznie rosnącą” liczba kupujących korzystających z programu Smart!

– Coraz większa grupa konsumentów może też już korzystać z Allegro Pay, zyskując możliwość płacenia za swoje zakupy nawet trzy miesiące później bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Inwestujemy również w to, aby zakupione produkty jak najwygodniej i jak najszybciej trafiały do nabywców. Wzrósł udział przesyłek dostarczanych w ciągu jednego dnia i utrzymywał się na stabilnym poziomie także w szczycie świątecznych zakupów – wskazał Nuyts.

W całym 2020 r. spółka miała 418,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 393,1 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 997,8 mln zł w porównaniu z 2 592,3 mln zł rok wcześniej.

– Największy udział w łącznych przychodach [w całym 20020 r.] miał segment marketplace – przychody z tego tytułu wyniosły 3,23 mld zł (+53,9 proc. r/r). Usługi reklamowe przyniosły grupie 337,8 mln zł przychodów (+63,1 proc. r/r), a porównywarka cenowa Ceneo.pl 190 mln zł (+30,3 proc. r/r) – czytamy w komunikacie.

Wynik EBITDA w całym ub.r. wyniósł 1 586,8 mln zł wobec 1 325,4 mln zł rok wcześniej, natomiast skorygowana EBITDA sięgnęła odpowiednio: 1 750 mln zł wobec 1 338,1 mln zł rok wcześniej.

– Bardzo dobre wyniki osiągnięte w czwartym kwartale przewyższyły nasze wcześniejsze oczekiwania. Skorygowana EBITDA w czwartym kwartale 2020 r. wyniosła 533,5 mln zł, co oznacza wzrost o 38,8 proc. r/r, natomiast wypracowany w ostatnim kwartale zysk netto był ponad dwukrotnie wyższy niż rok wcześniej i wyniósł 260,6 mln zł. To m.in. efekt znacznego obniżenia zadłużenia grupy i kosztów związanych z jego obsługą. Mocne wyniki finansowe i wysokie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej umożliwiły nam obniżenie dźwigni finansowej na koniec 2020 r. do poziomu 2,5, znacznie szybciej, niż pierwotnie zakładaliśmy – skomentował dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick.

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o allegro)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR