
Francois Nuyts, prezes Allegro. Fot. spółka/fb
Specjalna oferta cenowa obowiązuje od 2 listopada do 23 grudnia i jest skierowana do wszystkich klientów platformy. Skorzystają z niej nie tylko nowi użytkownicy, także ci z aktywnym pakietem. Z promocji mogą skorzystać także klienci posiadający miesięczny Smart oraz ci, którzy jeszcze testują usługę w programie Smart na start.
– Zbliża się szczyt sezonu zakupowego – w listopadzie kusić będą okazje cenowe podczas Black Week, a chwilę później poszukiwanie świątecznych prezentów. Chcemy choć trochę odciążyć naszych klientów, dlatego postanowiliśmy w tym okresie umożliwić im skorzystanie z oferty Allegro Smart! z 20-procentowym rabatem. Oznacza to, że nowi oraz przedłużający roczny abonament Smartowicze, za dostęp m.in do darmowych dostaw i zwrotów oraz specjalnej oferty Allegro Pay raty 3 x 0 proc., zapłacą w przeliczeniu 3,25 zł miesięcznie. To bardzo kusząca cena, szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę, że standardowy koszt dostawy to, w zależności od metody 9 zł do 15 zł. Jeżeli korzystamy z usług kuriera, roczny pakiet zwróci się już przy trzecim zamówieniu. Ponadto, przez ostatni rok wprowadziliśmy wiele zmian w Allegro Smart!, które sprawiły, że oferowany pakiet zyskał na atrakcyjności – dla przykładu dzięki grupom rodzinnym Allegro Family możemy dzielić się korzyściami wspólnego pakietu Smart! – mówi Michał Owerczuk, Smart! and Loyalty Programs Director.
Podobną ofertę Allegro ogłosiło w ubiegłym roku, ale w tym roku kontekst jest nieco inny, bo po piętach depczą Amazon i Alibaba Group. Pierwszy z nich zaoferował usługę Prime za 49 zł rocznie, w pakiecie z darmowymi dostawami, dostępem do filmów, seriali oraz gier na PC. Z kolei AliExpress, czyli platforma należąca do Alibaba Group, otworzyła pierwsze centrum logistyczne i zapowiedziała rozpoczęcie działalności jeszcze przed listopadowym Dniem Singla. Firma zapewniła, że zamówienia wysyłane z hubu logistycznego będą dostarczane w gwarantowanym terminie 3 dni na terenie całej Polski, a w wypadku takich miast jak Warszawa, Łódź, Poznań, Kraków i Katowice nawet następnego dnia.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Platforma Allegro.pl umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 21 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 66% mieszkańców Polski w wieku 16 lat lub więcej oraz 78% wszystkich użytkowników internetu w Polsce. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.