
(Fot. spółka)
Skonsolidowane dane grupy obejmują dane dla działalności w Polsce oraz dane dla segmentu Mall (Grupa Mall i WE|DO), który został objęty konsolidacją od II kwartału 2022 r.
– Zwyżkujące GMV i take rates, mocny wzrost przychodów z usług reklamowych, jak i kontrola kosztów przyczyniły się do wzrostu skorygowanego wskaźnika EBITDA z działalności w Polsce o 29,7 proc. r/r do 600,6 mln PLN w pierwszym kwartale, zwiększając marżę GMV o 0,59 pkt proc. w ujęciu rocznym do 4,87 proc. Skorygowana EBITDA dla rozszerzonej grupy była o 14,7 proc. wyższa r/r – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Średnia prowizja od sprzedaży (take rate) w Polsce wzrosła w I kwartale o 0,57 pkt proc. r/r do 11,02 proc., podczas gdy dochody z reklam rosły ponad 3,4 razy szybciej niż GMV (+48 proc. w ujęciu rocznym).
– Nasze nastawienie na rozwój i dyscyplinę kosztową przynosi coraz większe korzyści. Podtrzymaliśmy tempo wzrostu GMV i poprawiliśmy marżowość na poziomie EBITDA w Polsce, solidnie rozpoczynając rok, choć sytuacja makroekonomiczna jest wciąż dużym wyzwaniem. Coraz szerszy wybór na Allegro i świetny stosunek jakości do ceny przyciągają coraz więcej klientów – zarówno kupujących, jak i sprzedających – podczas gdy my staramy się przekładać rosnące GMV i przychody na lepsze marże – skomentował prezes Allegro Roy Perticucci, cytowany w komunikacie.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.