Answear.com oferuje akcje po 36,50 zł. Spółka chce pozyskać ok. 65 mln zł na rozwój

Omawiane walory:

E-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej rozpoczyna pierwszą ofertę publiczną akcji. Z emisji nowych akcji spółka oczekuje pozyskać ok. 65 mln zł na dalszy rozwój, a wartość całej oferty może wynieść nawet do 159 mln zł. Zapisy dla inwestorów indywidualnych będą prowadzone w dniach 10-17 grudnia.

answear,ipo,debiut,akcje,gielda

Rusza kolejna oferta publiczna. Answear.com oferuje akcje po cenie maksymalnej 36,50 zł za sztukę

– Dziś startuje nasza oferta publiczna, której zakończenie planujemy do 23 grudnia, kiedy ma nastąpić przydział akcji. Debiut na GPW zakładamy w pierwszych dniach stycznia 2021. Wierzymy, że dzięki wsparciu inwestorów będziemy mogli kontynuować dynamiczny rozwój Answear.com. Z emisji nowych akcji chcemy pozyskać ok. 65 mln zł wpływów netto. Lwią część kwoty zamierzamy przeznaczyć na powiększenie oferty produktowej oraz wydatki marketingowe. W planach mamy też wydatki na rozwój działalności na nowych rynkach, rozwój marki własnej oraz inwestycje w infrastrukturę magazynową oraz IT – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

W ramach IPO zaoferowanych jest od 1.000.000 do 1.841.000 nowo emitowanych akcji serii D. Dodatkowo w skład oferty wchodzi do 2.523.500 akcji serii A należących do funduszu MCI.PrivateVentures FIZ (subfundusz MCI.TechVentures 1.0), stanowiących do 16,44 proc. kapitału spółki i uprawniających do analogicznej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu. Wszystkie istniejące akcje Spółki, w tym należące do Forum X FIZ oraz MCI.PrivateVentures FIZ, oraz nowo emitowane akcje serii D mają w intencji Spółki zostać wprowadzone do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW (na warunkach określonych w Prospekcie). Globalnymi Koordynatorami oferty, prowadzącymi księgę popytu jest mBank oraz Trigon Dom Maklerski. Finalny skład konsorcjum detalicznego zostanie ogłoszony do 10 grudnia.

Cenę maksymalną dla jednej akcji ustalono na 36,50 zł. Oznacza to, że łączna wartość Oferty może wynieść nawet 159 mln zł i implikuje potencjalną wycenę całej Spółki na poziomie około 645 mln zł.

Harmonogram oferty Answear.com

Termin Wydarzenie
9 grudnia 2020 Publikacja prospektu
10-17 grudnia 2020 Zapisy dla inwestorów indywidualnych
do 18 grudnia 2020 Publikacja ostatecznej ceny i liczy akcji oferowanych
18-22 grudnia 2020 Zapisy w transzy dla inwestorów instytucjonalnych
do 23 grudnia 2020 Przydział akcji oferowanych
około 8 stycznia 2021 Pierwszy dzień notowań akcji na GPW

Answear.com to założony w 2011 e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach Spółki. Answear w najbliższych latach planuje kontynuować ekspansję zagraniczną. Plany rozwoju obejmują wejście platformy do: Rosji, Kazachstanu, Chorwacji, Słowenii, Grecji, Litwy, Łotwy, Estonii, Serbii, Mołdawii oraz Bośni i Hercegowiny. Wszystkie wymienione rynki będą mogły być obsługiwane na analogicznych zasadach jak pozostałe, czyli z magazynu centralnego pod Krakowem.

– Widzimy, że na wzrost naszego biznesu wpływ ma dostępna oferta produktowa. Dlatego planujemy jej poszerzenie do 500 marek i 150 tys. produktów. Szczególnie duży nacisk chcemy położyć na marki premium, które pozytywie wpływają na rentowość i średni koszyk zamówienia. Dodatkowo zamierzamy mocniej zwiększać świadomość marki Answear na rynkach, na których istniejemy m.in. poprzez kampanię TV, która wystartuje w ciągu najbliższych tygodni – dodaje Krzysztof Bajołek.

Answear.com za ostatnie 12 miesięcy (liczone do końca września 2020) odnotował 369 mln zł przychodów oraz 23,4 mln zł EBITDA. Ostatni kwartał 2020 zapowiada się bardzo dobrze, gdyż listopad był rekordowym miesiącem pod względem przychodów, które wzrosły o ponad 60 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca zeszłego roku.

Źródło: Answear.com

Answear.com to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami. Sklep oferuje około 90 tys. produktów z ponad 350 światowych marek.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o answear)

  • Sesja pod znakiem mocnych wahań na kursach CD Projektu, Allegro i KGHM-u

    Dobre wyniki Microsoftu i kolejny dzień mocnych wzrostów CD Projektu nie pomógł. Pikujące Allegro, korekta na miedzi i gorsze nastroje na rynkach ciągną w dół GPW. Warszawski parkiet jest jedynym z najsłabszych w Europie.

  • WIG20 coraz bliżej 2.100 pkt., w grze Answear, mBank i Alior

    Pierwszy tydzień 2021 roku WIG20 zamknie wzrostami, powoli zmierzając ku poziomowi 2.100 pkt. Można to traktować jako dobrą wróżbę na cały rok, bo ten zapowiada się dobrze dla akcji. Szczególnie dla rynków wschodzących, a zwłaszcza notowanych tam małych i średnich spółek.

  • Answear.com ze sprzedażą 144 mln zł w IV kwartale 2020

    ANSWEAR.com według wstępnych danych wypracował w IV kw. 2020 r. 144 mln zł przychodów ze sprzedaży, oznacza to wzrost o 37 proc. rdr. W całym 2020 r. przychody zwiększyły się o 31 proc. rdr., wynosząc 408 mln zł.

  • Answear.com zadebiutuje na rynku głównym GPW w piątek

    ANSWEAR.com zadebiutuje na rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w piątek, 8 stycznia.

  • Cena akcji Answear.com w IPO ustalona na 25 zł

    Oferta publiczna akcji ANSWEAR.com spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów. Cena jednej akcji w ofercie została ustalona na 25 zł. Oznacza to, że wartość oferty minimalnie przekroczy 80 mln zł. Przy uwzględnieniu ceny akcji w ofercie, kapitalizacja spółki w momencie debiutu na GPW osiągnie wartość prawie 430 mln zł. Dzięki emisji nowych akcji ANSWEAR.com pozyska ok. 45 mln zł.



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR