PARTNER SERWISU
nzxjcdjx

Answear.com zanotował ponad 3-krotny wzrost EBITDA

Omawiane walory:

Platforma cyfrowej sprzedaży odzieży po trzech kwartałach br. zaraportowała 263 mln zł przychodów, 18 mln zł EBITDA oraz 12 mln zł zysku z działalności operacyjnej. W połowie września br. Answear.com złożył prospekt emisyjny do zatwierdzenia przez Komisję Nadzoru Finansowego. Spółka liczy na debiut do końca 2020 r.

answear, handel, akcje, debiut, wyniki,

Fot. spółka

Answear.com, z racji swojej działalności w Internecie, nie odczuwa większości negatywnych skutków związanych z pandemią COVID-19 i przymusowym lock-downem. Kiedy tradycyjne sklepy są zamknięte Answear.com bez żadnych zakłóceń może realizować sprzedaż na swojej platformie. W okresie styczeń-wrzesień 2020 r. spółka odnotowała 1,74 mln transakcji o średniej wartości zamówienia 224 zł netto.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników wypracowanych przez trzy kwartały 2020 r. Cieszy nas wzrost EBITDA: EBITDA znormalizowana urosła ponad 3 krotnie, a EBITDA raportowana ponad 4 razy w stosunku do 9 miesięcy 2019. Jest to zgodne z naszą strategią, która zakłada budowanie biznesu w oparciu o rentowność działalności. Dodatkowo, przy istniejących ograniczeniach w dostępie do kapitału, stale zwiększamy skalę naszego biznesu, notując wzrost przychodów o 28 proc. rdr. Pandemia COVID-19 przyśpieszyła widoczne od kilku lat trendy związane z przenoszeniem się handlu do Internetu, co pozwala nam z optymizmem patrzeć na wyniki w kolejnych okresach – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Answear.com poszerza swoją ofertę produktową. W ostatnim czasie spółka zaczęła współpracować z kilkunastoma nowymi markami. Część z nich dostępna jest już w sprzedaży od sezonu jesień-zima 2020, a pozostałe będą wchodzić od sezonu wiosna-lato 2021 i jesień-zima 2021. Dodatkowo spółka stale zwiększa średnią wartość koszyka, co jest wynikiem poszerzania gamy produktów z kategorii premium.

– Stale umacniamy naszą pozycje na wszystkich rynkach, na których działamy. Koncentrujemy się przede wszystkim na bogatej ofercie produktowej marek z segmentu premium i średniej półki, które zwiększają średnią wartość koszyka. Dodatkowo w przyszłości zamierzamy wejść na nowe rynki, mam na myśli kraje bałtyckie, bałkańskie oraz dawne republiki byłego ZSRR. Rozwijamy również naszą markę własną Answear Lab, która gwarantuje nam atrakcyjną marżę. W połowie września zaprezentowaliśmy limitowaną kolekcję inspirowaną serialem „KRÓL” na podstawie bestsellerowej powieści Szczepana Twardocha – dodaje Krzysztof Bajołek.

Answear.com to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami, która działa od 2011 r. Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach spółki. Answear.com zamierza do końca 2020 r. zadebiutować na głównym rynku GPW. W połowie września spółka złożyła do Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny. Po zatwierdzeniu zostanie opublikowany na stronie internetowej spółki.

Answear.com to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami. Sklep oferuje około 80 tys. produktów z ponad 350 światowych marek.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.

  • 10 mocnych spółek na lipiec wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji Torpolu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.

  • Realizacja zysków po dwóch mocnych sesjach, w grze Answear, Pepco i Mo-Bruk

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie upływa pod znakiem realizacji zysków (głównie wśród dużych spółek), po dwóch dniach mocnych wzrostów, gdy rodzimy parkiet był europejskim liderem. Bez wpływu na decyzje inwestorów jest debata nad wotum zaufania dla rządu Donalda Tuska, ale taki wpływ mogą mieć popołudniowe dane o inflacji w USA.

  • Answear: W ABB zwiększono liczbę akcji sprzedawanych do 3,67 mln szt. po 26 zł/akcję

    ANSWEAR otrzymał od MCI.PrivateVentures Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego zawiadomienie o zakończeniu przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż 2,85 mln akcji posiadanych przez akcjonariusza, a w ramach procesu ostateczna liczba akcji sprzedawanych została ustalona na 3 666 355 sztuk przy cenie sprzedaży 26 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat