udwokomi
Advertisement
PARTNER SERWISU
qtldxsfb

Answear liczy na utrzymanie wysokiej dynamiki przychodów w 2023 r.

Omawiane walory:

Answear.com ocenia, że utrzyma wysokie dynamiki przychodów ze sprzedaży z poprzednich okresów także w 2023 r., powiedział prezes Krzysztof Bajołek.

answear,wyniki,2020

Fot. spółka

– Za nami kolejnym dobry kwartał i rok, bo przychody wzrosły o ok. 42 proc. i nastąpiła poprawa marży EBITDA. Mamy niedosyt, że nie udało się przekroczyć 1 mld zł, ale co się odwlecze, to nie uciecze. Można sobie interpolować dynamikę z poprzedniego roku i jesteśmy optymistami co do możliwości utrzymania dynamiki zbliżonej do poprzednich okresów w tym roku. Co prawda, koniunktura jest słabsza na rynku, ale jest szereg czynników wewnętrznych sprzyjających sprzedaż – powiedział Bajołek podczas czatu inwestorskiego na portalu StockWatch.pl.

– Widzimy też duży potencjał wzrostu przychodów na wszystkich rynkach, na których jesteśmy, bo mamy 1,8 mln klientów na rynkach, gdzie populacja sięga 152 mln. Dalej będziemy prowadzić ekspansję zagraniczna, a tempo będziemy dostosowywać do sytuacji rynkowej. W najbliższych planach są kraje bałtyckie i bałkańskie, o czym będziemy informować później – dodał.

Wcześniej spółka podała, że powiększyła udział marek premium w ofercie, który wyniósł 57 proc. w ub.r., co oznacza wzrost o 5 pkt proc. r/r. W samym IV kwartale ich udział wyniósł natomiast 60 proc., a zwiększenie udziału marek premium w ofercie produktowej pozytywnie wpływa bezpośrednio na wzrost marży oraz wartość średniego koszyka, co przyczynia się do lepszych wyników finansowych firmy.

– Dynamika wzrostu marek premium będzie zbliżona w tym roku i nie powinna się zatrzymać, choć będziemy powoli dochodzić do stałego poziomu do całości sprzedaży – zapowiedział prezes.

➡ Notowania akcji spółek giełdowych i indeksów, gorące wzrosty i spadki, mapa rynku, statystyki i dane giełdowe ➡ Sprawdź!

Dodał, że w następnych kwartałach średnie koszyki mogą rosnąć i pozytywnie wpływać na wyniki biznesu. W samym IV kw. 2022 r. koszyk wyniósł 349 zł, a liczba SKU wzrosła do 202 tys. produktów z 145 tys. i stale zwiększana jest też oferta produktowa, co powinno być paliwem do zwiększania przychodów w przyszłych okresach..

– Jeśli chodzi o marżę brutto, to myślę, że w następnych latach marża może się odbudowywać, bo gdy jest stabilna sytuacja rynkowa, to sprzyja marży. Konsekwentnie realizujemy strategię poszerzania oferty produktowej i zwiększania udziałów marek premium. Nasze działania marketingowe powinny przekładać się też na dalsze wzrosty przychodów i tańsze pozyskiwanie klientów – powiedział Bajołek.

Answear odnotowało 25,87 mln zł jednostkowego zysku netto w 2022 r. wobec 22,89 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 48,74 mln zł wobec 36,42 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 61,76 mln zł wobec 46,3 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 973,45 mln zł w 2022 r. wobec 683,53 mln zł rok wcześniej.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.

  • 10 mocnych spółek na lipiec wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji Torpolu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.

  • Realizacja zysków po dwóch mocnych sesjach, w grze Answear, Pepco i Mo-Bruk

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie upływa pod znakiem realizacji zysków (głównie wśród dużych spółek), po dwóch dniach mocnych wzrostów, gdy rodzimy parkiet był europejskim liderem. Bez wpływu na decyzje inwestorów jest debata nad wotum zaufania dla rządu Donalda Tuska, ale taki wpływ mogą mieć popołudniowe dane o inflacji w USA.

  • Answear: W ABB zwiększono liczbę akcji sprzedawanych do 3,67 mln szt. po 26 zł/akcję

    ANSWEAR otrzymał od MCI.PrivateVentures Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego zawiadomienie o zakończeniu przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż 2,85 mln akcji posiadanych przez akcjonariusza, a w ramach procesu ostateczna liczba akcji sprzedawanych została ustalona na 3 666 355 sztuk przy cenie sprzedaży 26 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat