PARTNER SERWISU
kyrbibha

Answear miał 17,5 mln zł straty netto w II kw. 2024 r. Kurs akcji spada

Omawiane walory:

Answear odnotował 17,56 mln zł jednostkowej straty netto w II kw. 2024 r. wobec 11,61 mln zł zysku rok wcześniej. Kurs akcji spółki spada w czwartek rano o prawie 7 proc.

answear, strata, netto, kurs, akcji, spada

(Fot. spółka)

Answear miał 17,5 mln zł straty netto, 15 mln zł straty EBIT w II kw. 2024 r. Strata operacyjna wyniosła 15,19 mln zł wobec 12,47 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 343,42 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 285,27 mln zł rok wcześniej.

– Raportowane dane za 2Q24 oceniamy negatywnie. Ze względu na zapowiedź większych wydatków marketingowych i słabszego konsumenta słabe dane były oczekiwane, jednak wyniki 2Q24 są dużo gorsze niż rynkowe oczekiwania. Marża brutto spada rok do roku o 3 p.p. do 40,9 proc. Zwraca uwagę KON +95,7 mln zł w 2Q24. To o 73 mln zł więcej niż przed rokiem. Pomimo spadku długu netto do 279 mln zł (124 mln zł wg MSF17) vs 300 mln zł (142 mln zł wg MSF17) w poprzednim kwartale, ze względu na pogorszenie EBITDA współczynnik Dług netto/Ebitda L12m rośnie do 15,2x (29,0x wg MSF17) – skomentował wyniki Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.

W całym I półroczu 2024 r. spółka miała 21,85 mln zł jednostkowej straty netto wobec 15,04 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 631,93 mln zł w porównaniu z 556,41 mln zł rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 6,82 mln zł wobec 31,33 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

– Pierwsze półrocze 2024 r. traktujemy jako typowy okres inwestycji w przyszłość. Oprócz wysokich wydatków na kampanię marketingową naszą rentowność obniżyły wydatki związane z uruchomieniem concept store, koszty rozwoju nowej marki PRM, oraz niekorzystne tendencje na rynku walutowym (umocnienie złotego wobec innych walut regionu i osłabienie hrywny). Warto dodać, że sam Answear.com wygenerował dodatnią EBITDA na poziomie 3,3 mln zł – skomentował wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.

➡ POLECAMY: Jak inwestować na giełdzie (ze StockWatch.pl)?

Answear.com w I półroczu 2024 r. przeznaczył rekordowe 141 mln zł na wydatki marketingowe – jest to kwota o 53 proc. większa niż rok wcześniej. Zwiększenie budżetu marketingowego miało na celu rozwój sprzedaży w nowej marce PRM oraz realizację kampanii wizerunkowej „Ubierz w życie to co cenne” emitowanej na 11 europejskich rynkach, promującą Answear w segmencie premium. Jak wskazała spółka, „kampania okazała się dużym sukcesem” i według raportów badawczych istotnie wzmocniła rozpoznawalność, a także siłę marki wśród grupy docelowej.

– Za nami wymagające półrocze, w którym nadal odczuwaliśmy obniżony sentyment zakupowy wśród klientów w całej Europie, oprócz tego aprecjacja złotego istotnie wpłynęła na zmniejszenie naszych przychodów i marży. Mimo to wciąż pozostajemy jednym z najszybciej rosnących fashion e-commerce w Europie. Mocno inwestujemy w repozycjonowanie Answear.com do segmentu premium. W I półroczu przeznaczyliśmy rekordową kwotę na marketing, w tym na szerokozasięgową kampanię wizerunkową w TV. Głęboko wierzymy, że ta strategia nam się opłaci i zobaczymy jej owoce już w II półroczu bieżącego roku, a także w okresach przyszłych – powiedział prezes Krzysztof Bajołek.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.

  • 10 mocnych spółek na lipiec wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji Torpolu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.

  • Realizacja zysków po dwóch mocnych sesjach, w grze Answear, Pepco i Mo-Bruk

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie upływa pod znakiem realizacji zysków (głównie wśród dużych spółek), po dwóch dniach mocnych wzrostów, gdy rodzimy parkiet był europejskim liderem. Bez wpływu na decyzje inwestorów jest debata nad wotum zaufania dla rządu Donalda Tuska, ale taki wpływ mogą mieć popołudniowe dane o inflacji w USA.

  • Answear: W ABB zwiększono liczbę akcji sprzedawanych do 3,67 mln szt. po 26 zł/akcję

    ANSWEAR otrzymał od MCI.PrivateVentures Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego zawiadomienie o zakończeniu przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż 2,85 mln akcji posiadanych przez akcjonariusza, a w ramach procesu ostateczna liczba akcji sprzedawanych została ustalona na 3 666 355 sztuk przy cenie sprzedaży 26 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat