
Answear.com planuje przeprowadzić emisję akcji celem pozyskania środków na rozwój marki PRM
– Mocno wierzymy w rozwój marki PRM oraz potencjał segmentu premium sneakers & streetwear, który jest dla nas atrakcyjny przede wszystkim z powodu możliwości generowania wysokich marż, wynikających z wysokiej średniej wartości zamówienia, a także silnego popytu ze strony klientów mimo wymagającej sytuacji gospodarczej. PRM traktujemy jako komplementarną markę Answear.com i liczymy na wzajemne wykorzystanie mocnych stron, łącząc jej unikalną ofertę, sprawność operacyjną i zaplecze technologiczno-logistyczne w Answear.com – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Answear planuje przeprowadzić emisję nie więcej niż 1 mln nowych akcji z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Zgodnie z propozycją zarządu spółki, akcjonariuszom spółki będzie przysługiwało prawo pierwszeństwa, uprawniające do objęcia akcji w ofercie przed innymi inwestorami, w liczbie umożliwiającej utrzymanie ich udziału w kapitale zakładowym, na poziomie z dnia określonego w uchwale. Po uzyskaniu akceptacji przez walne zgromadzenie spółki, akcje zostaną zaoferowane wybranym przez zarząd spółki inwestorom w drodze oferty publicznej wyłączonej z obowiązku publikacji prospektu.
Pozyskane środki spółka zamierza przeznaczyć na rozwój marki PRM, w tym na powiększenie oferty produktowej, otwarcie i rozwój działalności na nowych rynkach, a także wydatki marketingowe związane z pozyskaniem nowych klientów oraz rebrandingiem. Treść uchwał w sprawie emisji będzie poddana głosowaniu na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu spółki w dniu 16 października br.
– Mamy konkretny plan rozwoju marki PRM, który chcielibyśmy jak najszybciej zrealizować, z tego względu zdecydowaliśmy się na emisję do wybranych inwestorów bez konieczności sporządzania prospektu. Taka struktura oferty umożliwi nam pozyskanie kapitału w stosunkowo krótkim terminie – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.
Doświadczenie Answear.com zebrane z 11 rynków, powinno znacznie ułatwić i przyśpieszyć proces umiędzynarodowienia marki PRM. Do końca roku spółka zamierza uruchomić sprzedaż na pozostałych zagranicznych rynkach oraz na marketplace’ach modowych. W kolejnych latach planowana jest ekspansja na nowe rynki, a także uruchomienie salonów sprzedaży w największych stolicach w regionie CEE.
W ramach proponowanych projektów uchwał na Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie spółka zamierza przyjąć nowy program motywacyjny dla członków zarządu, kluczowych menadżerów oraz pracowników i współpracowników Answear. Program będzie realizowany poprzez emisję nowych akcji w ramach upoważnienia Zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego w ramach kapitału docelowego, którego uchwalenie zostało objęte porządkiem obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia spółki. W związku z realizacją programu motywacyjnego spółka będzie mogła zaoferować uprawnionym osobom do 160.000 nowych akcji po dniu 1 lipca 2025 r., przy czym liczba nowych akcji, która zostanie zaoferowana zależy od wartości EBITDA za 2023 r. Answear.com będzie uprawniony do zaoferowania maksymalnej liczby nowych akcji w ramach ESOP w przypadku osiągnięcia przez spółkę co najmniej 80 mln zł wyniku EBITDA za 2023 r. Celem programu motywacyjnego ma być zapewnienie wzrostu i długoterminowej budowy wartości Answear.com S.A. Szczegółowe warunki programu motywacyjnego zostaną ustalone przez Radę Nadzorczą spółki.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.